اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 08 August 2017
اولین مخزن ذخیره آب اضطراری فولادی برای نصب در یکی از بزرگترین سایت های اسکان اضطراری شهر تهران به حجم ۱۰۰ متر مکعب ساخته و به همت شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ تهران و همکاری سازمان های ذیربط حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل کشور طی ساعات آتی در پارک شهر نصب می گردد.
نصب اولین مخزن ذخیره آب اضطراری در تهرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، این مخزن توانایی تامین آب شرب اضطراری برای ۱۱ هزار نفر از اهالی محله سنگلج(منطقه ۱۲ شهرداری تهران) را برای ۷۲ ساعت طلایی پس از زلزله و سوانح محتمل را خواهد داشت. آب داخل مخازن ذخیره آب اضطراری به گونه ای طراحی شده که روزی چندین بار تازه می شود، به عبارت دیگر مخازن ذخیره آب اضطراری جزئی از شبکه در حال بهره برداری می باشد.

مخازن ذخیره آب اضطراری مجهز به سازه فوقانی شبیه آب انبارهای سنتی ایران برای حفظ هویت ایرانی-اسلامی منظر شهر تهران خواهد بود.
در نظر است در افق طرح، طی دوره ای حدود سه سال، تمامی محلات شهر تهران(به تعداد دست کم ۳۶۵ عدد) به این نوع آب انبارهای مدرن و جدید برای گذر از روزهای دشوار مجهز گردد. نگهداری و بهره برداری از این مخازن بر عهده گروه‌های داوطلب مردمی(میرآب) خواهد بود.

 حجم هریک از مخازن ذخیره آب اضطراری معادل حدود ۲۵ تانکر آبرسانی می باشد. به تعبیر دیگر دست کم برای ۵۰ سال آینده در هر محله شهرمان  ۲۵ تانکر آماده خدمت با آب تازه و گوارا در شعاع حداکثر ۱۰۰۰ متری خواهیم داشت.

طبق بررسی ها و مطالعات آبرسانی اضطراری شهر تهران انتظار می رود، آب انبارهای مدرن و جدید شهر تهران، تاثیری محسوس در افزایش آستانه تحمل مردم و ارتقاء سطح پایداری ملی پایتخت داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: