اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 07 August 2017
قالیباف
شهردار تهران گفت: با افتتاح خط 8 مترو و اتمام نهایی و تست خط 6 پرونده ساخت مترو در شهر تهران به پایان رسیده است.

ساخت مترو در شهر تهران به پایان رسید

به گزارش عصرپرس، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در حاشیه افتتاح خط هشت مترو تهران در جمع خبرنگاران گفت: خط 8 مترو تا فرودگاه حضرت امام (ره) تکمیل شده و از آنجا باید حدود 19 کیلومتر برای رسیدن به شهر پرند ادامه پیدا کند.

وی اظهار کرد: بخشی از زیرساخت های مورد نیاز برای ادامه مسیر این خط مترو انجام شده که امیدوارم آن بخش هم با سرعت تا پرند ادامه پیدا کند.

وی اظهار کرد: تست خط 8 مترو تهران تا فرودگاه حضرت امام (ره) در فروردین امسال انجام شد و امروز هم این خط به صورت رسمی افتتاح و بهره برداری رسید.

فعالیت شبانه روزی خط 8 مترو

شهردار تهران در ادامه با اشاره به روند بهره برداری از خط 8 مترو گفت: خط 8 مترو نخستین خطی خواهد بود که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند چرا که بخش عمده ای از مسافران فرودگاه امام (ره) در نیمه های شب تردد می کنند.

قالیباف همچنین از طراحی واگن های خاص خط مترو فرودگاه امام (ره) خبر داد و افزود: واگن های مخصوص خط 8 در حال ساخت هستند و مراحل نهایی ساخت آنها در کارخانه واگن سازی تهران انجام می شود.

وی گفت: این واگن ها در چند ماه آینده به ناوگان اضافه می شوند که هم از جهت رنگ و هم از نظر مبلمان داخلی کاملا متفاوت هستند.

فعالیت خطوط 4 و یک مترو در آینده 24 ساعته می شود

قالیباف همچنین افزود: به دنبال آن هستیم تا خط مترو فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام (ره) به صورت 24 ساعته فعالیت کند تا 2 فرودگاه را به یکدیگر متصل کند.

به گفته وی، همچنین خط یک مترو از تجریش تا فرودگاه امام (ره) هم در آینده شبانه روزی خواهد شد اما اکنون خط مترو از فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه دروازه دولت در مرکز شهر به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

بهره برداری از پایانه شرق و باغ پرندگان تهران

شهردار تهران در خصوص زمان بهره برداری از پایانه شرق و باغ پرندگان نیز گفت: افتتاح پایانه شرق در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد و این تصمیم گرفته شده تا مترو را سه کیلومتر ادامه دهیم و به پایانه شرق برسانیم.

قالیباف افزود: در کنار این موارد فاز دوم باغ پرندگان به عنوان بزرگ ترین باغ پرندگان کشور با حدود هفت هکتار فضای مسقف تا پایان مرداد ماه افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه برخی می گویند شهرداری در این سال ها بزرگراه ساخته ولی مترو نساخته است گفت: امروز می خواهم بگویم شهرداری و کارمندان شریف و زحمتکش آن هم مترو، هم بزرگراه، هم پل و هم پارک ساختند.

قالیباف تصریح کرد: امیدواریم تیم آینده مدیریت شهری هم گامی به جلو بردارد و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.

به گزارش عصرپرس، خط 8 مترو تهران حدفاصل شهرآفتاب تا فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) امروز طی مراسمی با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران افتتاح شد

نام:
ایمیل:
* نظر: