اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 06 August 2017
قائم مقام وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تاکید کرد: همکاری مشترک اقتصادی شرکت‌های داخلی کشور با شرکتهای روس و کشورهای CIS در منطقه حتما از اولویت های ماست.
اولویت همکاری‌های اقتصادی ما با روسیه و کشورهای CIS استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا رضا رحمانی در مراسم امضای قرارداد انتقال تکنولوژی طراحی و ساخت تابلوهای برق از شرکت ایرانی جابون به شرکت الکتروشیلد روسیه افزود : سیاست اصولی دولت ایران و وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های تولید کننده و به ویژه دانش بنیان است و خوشحالیم که اکنون یک شرکت داخلی توانسته با دستیابی به تکنولوژی نوین به موفقیت امروز برسد.

رحمانی  یادآور شد: کشور ما امروز در عرصه های مختلف به سطحی رسیده که وارد کننده صرف فناوری نباشیم و این روند را برای صدور تکنولوژی حمایت کنیم.

وی اظهار کرد : بازارهای منطقه ای ما از خلیج فارس تا کشورهای CIS  منطقه ، بازار بکر و فرصت مناسبی  است که اگر این همکاری‌ها شکل بگیرد به نفع هر دو طرف است و قطعا سیاست دولت گسترش روابط به ویژه در عرصه صنعتی و استفاده از فرصت‌های تجاری این کشورهاست.

در ادامه رییس هیات مدیره شرکت ایرانی جابون گفت : شرکت ما بیش از سه دهه در صنعت برق و در تولید تابلوهای کنترل و توزیع برق فعالیت دارد.

محمد علی سعادتی افزود : تولید یک نوع تابلوی برق با مشخصات روز و کار طراحی و تولید تست‌های روتین و نوین از سال ۹۳ تماما به دست کارگران و مهندسان ایرانی در کارخانه جابون انجام شده و در سال ۹۵ به تولید رسیده است.

وی افزود : تا به حال در داخل کشور این تابلوها بازار خوبی را به دست آورده است و در ابتدای سال ۲۰۱۷ بر اساس مذاکراتی ، شرکت الکترو شیلد روسیه با ۶ هزار نفر پرسنل و گردش نیم میلیون یوردر سال تمایل  خود را به خرید لیسانس تولید این تابلوها اعلام کرد.

سعادتی یادآور شد: نتایج قرارداد انتقال تکنولوژی صرف نظر از درآمدهایی که به لحاظ دریافت حق لیسانس برای شرکت ما دارد باعث می شود به صورت مستمر شرکت روسی قطعات مورد نیاز را از شرکت جابون خریداری کند و زمینه خوبی برای همکاری دو شرکت به وجود می آید.

این فعال بخش خصوصی از جمله نتایج این قرارداد را بدین شرح توصیف کرد : این قرارداد باعث می شود ما بتوانیم به خصوص در عراق و سوریه و سایر کشورهای صاحب نفوذ از سوی روسیه وارد بازارهایی بشویم که روسیه در آنها پروژه اجرا می کند .

وی ارزش قرارداد را در هله اول برای فروش لیسانس ۱۰۰ هزار یورو عنوان کرد و افزود : شرکت الکترو شیلد روسیه به ازای تولید هر تابلوی برق ۵۰ یورو به عنوان رویالتی و ۵۰ یورو برای تجهیزات هر تابلو پرداخت می کنند.

سعادتی ارز آوری سالیانه این قرارداد را یک میلیون یورو ، ۵ ساله و قابل تمدید عنوان کرد.

در ادامه رییس شرکت الکترو شیلد روسیه گردش مالی شرکت متبوع خود را نیم میلیون یورو در سال برآورد کرد و افزود : ما در زمینه بازسازی و نوسازی شبکه برق سراسری و تولید انرژی ‌نفت و گاز و صنایع فلزی و معدنی شرکت فعالی هستیم و نوسازی و بازسازی شبکه برق سن پترزبورگ روسیه در دست ماست.

اریک دریکت تصریح کرد : در مقابل فرصت‌های زیادی که برای همکاری پیش روی ما بود ما شرکت جابون و تکنولوژی ایرانی را انتخاب کردیم تا فعالیت خود را توسعه دهیم.

دریکت خاطر نشان کرد : تابلوهای برق تولید شده توسط شرکت جابون به ما اجازه می دهد که پروژه های استراتژیک را دست بگیریم.

وی این قرارداد را قدم اول همکاری طولانی مدت بین دو شرکت برشمرد و افزود : در مورد فرصت‌ها و پروژه های بیشتر مثل تولید تکنولوژی جدید صحبت کرده ایم همچنین حاضریم در پروژه های داخلی در ایران و نیز کمک  به فراهم کردن فاینانس پروژه های داخلی و همکاری با شرکت‌های داخلی ایرانی همکاری کنیم .

دریکت تاکید کرد : دانش فنی و انگیزه بالایی را در شرکت های ایرانی دیدم.

نام:
ایمیل:
* نظر: