اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - 04 August 2017
این مراسم در روز میلاد حضرت رضا(ع) با برگزاری مراسم ویژه ای در صحن انقلاب اسلامی و ذکر توسل و مناقب حضرت، ساعت 7 صبح آغاز شد.

بشارت سالروز ولادت امام رضا (ع) از نقاره های حرم رضوی

به گزارش عصرپرس از خراسان رضوی، هم زمان با میلاد خجسته حضرت ابالحسن الرضا(ع) مراسم نقاره‌نوازی روز میلاد مبارک حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر رضوی صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولان این آستان مقدس عالی رتبه این سازمان در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم در روز میلاد حضرت رضا(ع) با برگزاری مراسم ویژه ای در صحن انقلاب اسلامی و ذکر توسل و مناقب حضرت، ساعت 7 صبح آغاز و پس از آن ابزار و ادوات نقاره نوازی به پایین منتقل شد و پس از ذکر توسل، نقاره نوازان برای نواختن این نوای ملکوتی از پله های سردرب نقاره خانه در شرق صحن انقلاب بالا رفتند و با نواختن نقاره ها میلاد مسعود امام هشتم را بشارت دادند.

همزمان با نواختن نقاره ها جمعیت بی شمار زائران در صحن و سرای رضوی با وجد بی پایان از این ولادت مبارک و توفیق حضور خود در جوار ولی نعمت خود، اشک شوق بر گونه داشتند و زیر لب رضا رضا می گفتند.

این مراسم به صورت مستقیم و زنده از شبکه های مختلف سیما پخش و در سطح ایران اسلامی و جهان، میلاد امام رضا(ع) به عاشقان اهل بیت(ع) اعلام شد.

آیین نقاره نوازی در شب‌هاى میلاد معصومان و بزرگ‌ داشت مناسبت‌هاى مذهبى مانند جشن‌هاى بزرگ قربان و فطر و غدیر و هم‌چنین در زمان تحویل هر سال شمسى، در آغاز نوروز، به طور ویژه علاوه بر دو نوبت عادی و روزانه نواخته مى‌شود.

این سنت سابقه‌ای چندصدساله دارد و براساس اسناد رسمی و تاریخی موجود در مرکز اسناد رسمی و نسخ خطی کشور، تاریخ آن به 417 سال قبل باز می‌گردد.

پس ازمراسم نقاره نوازی، آیین با شکوه تعویض پرچم و پوشش ضریح مطهر رضوی با حضور مسئولان و خدام پس از قرائت زیارت خاصه حضرت رضا(ع) آغاز شد.

در این مراسم خادمان سادات رضوی پرچم سبز آستان قدس رضوی مزین به کلمه "لا اله الا الله" و آیه مبارکه "نصر من الله و فتح قریب" را تا کنار گنبد منور منتقل کردند سپس یکی از خدام بعد از پایین آوردن پرچم قبلی، پرچم جدید متبرک آستان قدس رضوی را بر فراز گنبد طلایی حرم حضرت رضا(ع) به اهتزاز درآورد.

پوشش ضریح مضجع نورانی ثامن الائمه(ع) نیز با حضور خادمان بارگاه منور رضوی تعویض شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: