اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 29 July 2017
رئیس گروه انرژی و سیستم‌های کنترل و تله متری آبفای خراسان رضوی گفت: اقدامات فنی و مهندسی در تجهیزات و تاسیسات آب‌رسانی شهرهای تحت پوشش منجر به 41 میلیاردیال صرفه جویی انرژی در چهار سال گذشته شد.
41 میلیارد ریال صرفه‌جویی انرژی در خراسان رضویبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، سیدمهدی نقوی رئیس گروه انرژی و سیستم‌های کنترل و تله متری آبفای خراسان رضوی این اقدامات را تصحیح قبوض برق، تغییر تعرفه، حذف ساعات پیک مصرف برق، کاهش دیماند، ممیزی وطراحی مجدد، استفاده از دور متغیر، استفاده از دستگاه‌های کنترل خودکار مصرف انرژی و... اعلام کرد و از خرید و نصب خازن برای حذف جرائم راکتیو قبوض برق، 16 دستگاه VSD  درایو دور متغیر  و 74 دستگاه سافت استارت به مبلغ بیش از هفت میلیارد ریال خبر داد.

وی نصب چهار کنتور چند تعرفه برای کنترل و کاهش مصرف اوج بار برق و ممیزی و طراحی مجدد 5 ایستگاه پمپاژ و 28 حلقه چاه به ارزش حدود پنج میلیارد ریال را خاطر نشان کرد و افزود: یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز برای استاندارد سازی 190 تابلوی برق و 400 میلیون ریال هم برای راه اندازی سیستم ارت 71 فقره اشتراک برق هزینه شده است.

نقوی با بیان اینکه در مجموع بیش از دو میلیارد و 100 میلیون ریال برای تعمیر و تعویض چهار کیلومترکابل و 10 دستگاه ترانس برق هزینه شده است، عقد قرارداد پیاده سازی و اخذ استاندارد مدیریت مصرف انرژی ایزو 50001 و انجام مطالعات، اجرای، تکمیل و بازسازی سیستم و اتاق کنترل اسکادا (مرکز پایش و راهبری تاسیسات آب و فاضلاب) در 5 شهر استان را خاطر نشان کرد و گفت: در سال جاری نیز نسبت به توسعه اقدامات فنی و مهندسی به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر اقدام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: