اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 27 July 2017
آیت الله جنتی در اجلاس مشترک خبرگان رهبری
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت خبرگان رهبری گفت: این مجموعه بالاترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران است زیرا به طور مستقیم با قلب نظام، یعنی رهبری ارتباط دارد.

خبرگان رهبری، بالاترین رکن نظام جمهوری اسلامی

به گزارش عصرپرس به نقل ازخبرنگار صداوسیما، آیت الله جنتی صبح امروز در اجلاس مشترک خبرگان رهبری و اعضای کمیسیون های مختلف این مجلس افزود: اعضای محترم خبرگان رهبری باید همواره مراقب اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور باشند به ویژه موضوعاتی که با رهبری نظام مرتبط است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن ارکان مختلف نظام به ویژه خبرگان رهبری گفت: انقلابی بودن باید در عمل باشد و همیشه منویات مقام معظم رهبری در این باره سرلوحه اعمال و رفتارمان قرار گیرد.

جنتی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فتنه اشاره کرد و افزود: اعضای مجلس خبرگان باید در موضوعاتی که مورد حساسیت رهبری قرار دارد دقت کنند و یکی از این موضوعات فتنه است که معظم له بارها در بیاناتشان به آن اشاره داشته اند.

رئیس مجلس خبرگان تأکید کرد: هیچ گاه نباید موضوع فتنه نادیده و فراموش شود و باید همواره ابعاد مختلف فتنه تشریح شود و مراقب باشیم افراد مرتبط با آن در سمت های نظام گماشته نشوند.

آیت الله جنتی با تاکید بر قصد دشمن به براندازی نظام گفت: دشمنان انقلاب و نظام همواره به دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستند و چون دریافتند که از بیرون امکانپذیر نیست در پی آن هستند که این کار را از داخل انجام دهند و در واقع هدف اصلی شان اسلام و انقلاب است.

وی افزود: بدون شک آگاهی بخشی و بصیرت افزایی وظیفه اصلی خبرگان رهبری در مواجهه با فتنه های مختلف است.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه سخنانش به موضوع تحریم های جدید امریکا ضد کشورمان اشاره کرد و گفت: این تحریم های جدید که گفته می شود تحریم های بی سابقه ای است ثابت کرد که همانطور که رهبری همیشه تاکید داشتند امریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

نباید سپاه را به اسم «تفنگدار» مورد هجمه قرار داد

وی همچنین با اشاره به خدمات ارزنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کشور و نظام در عرصه های مختلف افزود: مگر سپاه پاسداران چه کرده است که آن را تحریم می کنند؟ آیا جز این است که این نهاد فعال همواره در جهت خدمت رسانی به کشور ، مردم و انقلاب در بخش های مختلف امنیتی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش های گسترده کرده است؟

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: سپاه در تمام عرصه‌های خدماتی، بهترین کارها را عرضه کرده است، پس نباید آنان را به اسم تفنگدار مورد هجمه قرار داد و در واقع سیاست‌های امریکا را اجرا کرد.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه سپاه بازوی رهبر انقلاب است افزود: دشمن هم می‌خواهد ما بگوییم این نظام در طول 38 سال جز اعدام چیز دیگری نداشته است.

وی گفت: بعضی گفتند که نظام جمهوری اسلامی به 40 سالگی نمی‌رسد و می‌خواهند فاتحه انقلاب و نظام را تا چند سال دیگر بخوانند.

رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: مسئله اصلی دشمن مقابله با اصل اسلام و نظام است و مسائل دیگر در حاشیه قرار دارد.

آیت الله جنتی در ادامه اظهاراتش به انتفاضه جدید فلسطین در اراضی اشغالی و بیت المقدس اشاره کرد و گفت: انتفاضه جدید جوانان فلسطینی باعث شده است که رژیم صهیونیستی دچار نگرانی و ترس شود و این حرکت جدید فلسطینیان ثابت کرد که مقاومت تنها راه ایستادگی در برابر اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی است.

در جلسه امروز اجلاس مشترک خبرگان رهبری و اعضای کمیسیون های مختلف درباره موضوعاتی چون انتفاضه جدید ملت فلسطین، اقتصاد مقاومتی و رکود فعلی بازار، فضای مجازی، بانک ها و ورشکستگی برخی موسسات مالی و اعتباری و بررسی خطوط قرمز نظام به ویژه در خصوص تحریم های سپاه پاسداران و قدرت موشکی ایران بحث و تبادل نظر شد.

برگزاری دومین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان

دومین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم برگزار شد.

این جلسه براساس تبصره 2 ماده 15 آیین نامه داخلی این مجلس، با هدف بررسی موضوعات تحریم های جدید امریکا علیه جمهوری اسلامی؛ مسئله قدس و انتفاضه فلسطین؛ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و مسئله رکود؛ آسیب های اجتماعی، فضای مجازی و تهدیدات آن؛ خطوط قرمز نظام به ویژه هجمه علیه بنیه دفاعی و قدرت موشکی و راهکارهای مقابله با کسانی که این خطوط را نادیده می گیرند و مسئله بانک ها و ورشکستگی برخی موسسات اعتباری صبح امروز 5 مرداد در دفتر دبیرخانه مجلس خبرگان در تهران تشکیل شد.

آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در ابتدای جلسه با تبریک دهه کرامت، به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان از شخصیت ایشان تجلیل کرد.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی از وظایف مجلس خبرگان سخن گفت و تأکید کرد: مجلس خبرگان رهبری به مثابه قلب نظام است؛ لذا اگر قلب نظام وظیفه اش را به درستی انجام دهد سایر ارکان نظام هم درست عمل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اعضای خبرگان همواره باید اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را رصد و در وقت مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ کنند و نقشه های خناسان را با همراهی مردم خنثی نمایند.

انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان موضوع دیگری بود که آیت الله جنتی به آن اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری هم از حیث جایگاه مجلس خبرگان و هم از حیث جایگاه نمایندگی این مجلس باید به مسائل نظام حساسیت داشته باشند و این حساسیت را به مردم و جامعه منتقل کنند.

رئیس مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فتنه پرداخت و گفت: ما موظفیم درقبال فتنه و شناسایی ترفندها و توطئه فتنه گران هوشیار باشیم؛ فتنه مسئله ای نیست که کهنه شود. دشمن به فکر براندازی نظام آن هم با استفاده عناصر خودفروخته در داخل است. باید نقشه های اینها را برای مردم تبیین و تأکید کرد تا همه به این باورمندی برسند که هدف دشمنان و پیاده نظام آنان در داخل تضعیف و اضمحلال نظام، اسلام و انقلاب اسلامی است. فتنه گران به خیال باطل خود دنبال این هستند که فاتحه نظام را بخوانند اما باید بدانند با پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب این آرزو را به گور خواهند برد.

آیت الله جنتی همچنین با اشاره به تحریم های جدید امریکا علیه جمهوری اسلامی افزود: با توجه به دشمنی استکبار با اصل ولایت فقیه این تحریم ها در واقع، اقدام علیه ولی فقیه و مقام معظم رهبری است، اما چون نمی خواهند این را مستقیم بیان کنند بازوهای رهبری معظم انقلاب از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تضعیف آن را هدف قرار می دهند.

رئیس مجلس خبرگان با تاکید بر مسئولیت علمای بلاد، خطبای جمعه و نمایندگان مجلس خبرگان تصریح کرد: وظیفه علما در حفظ نظام اسلامی و دستاورد های آن بسیار سنگین است و  امروز این مسئولیت سنگین بیش از گذشته احساس می شود.

آیت الله جنتی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار جوانان مؤمن و دغدغه مند گفت: فرمان آتش به اختیار موضوع جدیدی نیست چرا که در کلمات حضرت امام (ره) نیز بر این امر تاکید شده است. لذا امام راحل و مقام معظم رهبری هر گاه احساس کردند ممکن است مسئولان در وظایف خود کوتاهی کنند از جوانان حزب اللهی و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواسته اند خودشان وارد عرصه شوند و به وظیفه خود عمل کنند.

پس از سخنان آیت الله جنتی، هر یک از اعضا به بیان نظرها و دیدگاه های خود درباره دستور کار این جلسه پرداختند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: