اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 26 July 2017
رئیس بنیاد شهید اعلام کرد
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در دولت یازدهم 166 هزار فقره تسهیلات مسکن اعطا و اشتغال برای 75 هزار نفر از ایثارگران ایجاد شده است.
اعطای 166 هزار تسهیلات مسکن و ایجاد اشتغال برای 75 هزار ایثارگر
به گزارش عصرپرس از بنیادشهید، حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونان بنیادشهید با تاکید بر اقدامات بنیاد برای حل مشکلات معیشتی ایثارگران در دولت تدبیر و امید افزود: در طی سال‌ های 1392 تا 1395 بیش از 166 هزار نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن دریافت کرده‌ اند.

وی اظهار کرد: بنیاد شهید بر اساس ماموریت ذاتی خود، مسئول ارائه خدمت به خانواده ‌های شهدا، جانبازان و آزادگان است و با وجود محدودیت امکانات مادی، حداکثر تلاش را برای ارائه خدمات به عمل می آورد.

رئیس بنیاد شهید تامین اشتغال ایثارگران را در راستای برنامه ‌ها و سیاست ‌های دولت عنوان کرد و از استفاده بیش از 75 هزار ایثارگر از فرصت ‌های شغلی و استخدامی در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در این مدت 44 هزار و 589 نفر از ایثارگران در دستگاه ‌های دولتی و غیردولتی استخدام شده‌ اند و 30 هزار و 748 نفر نیز از تسهیلات برای اجرای طرح ‌های خود اشتغالی استفاده کرده‌ اند. وی ادامه داد: همچنین در سال 1395 در اجرای قانون و آئین نامه ماده 79 نظام صنفی برای حدود 10 هزار نفر مجوزهایی از مراجع ذیصلاح برای ایجاد اشتغال ایثارگران گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری ایثارگران متقاضی شغل در ابتدای سال جاری را حدود 61 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تلاش شده با تشکیل صندوق اشتغال و کارآفرینی و اختصاص برنامه‌های مشاوره برای افراد جویای کار، قدم‌ های خوبی برای اشتغال ایثارگران برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک به ازدواج جوانان از برنامه ای اصلی بنیادشهید برای جامعه ایثارگری است، تصریح کرد: با توجه به مقررات موجود اعطای وام ازدواج به ایثارگران، به میزان دو برابر ضوابط بانکی فراهم و توسط بانک مرکزی به بانک‌ های عامل ابلاغ شده و در حال اجرا است.
وی افزود: از ابتدای سال 95 تاکنون مراتب تائید ایثارگری بیش از 45 هزار ایثارگر و فرزندان آنان، از طریق سامانه الکترونیکی بنیاد و بانک مرکزی انجام شده و از تسهیلات وام ازدواج استفاده کرده اند.

رئیس بنیاد شهید در پایان بر پیگیری برقراری ارتباط آنلاین با سازمان‌ ها و ایجاد ساز و کار لازم در خصوص تسریع در ارائه خدمات به ایثارگران به صورت الکترونیکی در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

براساس آماربنیادشهید، آمار جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند.
نام:
ایمیل:
* نظر: