اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 24 July 2017
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پيش بيني بيش از 200 هزار ميليارد توماني حجم معاملات دولت در سال جاري، تصريح كرد: استفاده از سامانه تدارك الكترونيك دولت شفافيت، مبارزه با رانت و فساد، حمايت از توليد داخل و توعه عدالت اجتماعي را به دنبال خواهد داشت.
پیش بینی 200 هزار میلیارد تومان حجم معاملات دولت در سال 96
به گزارش سرویس اقتصادی عصر پرس، رمضانعلی صادق زاده در نشست خبری با موضوع تشریح شیوه کار و اهداف سامانه تدارکات الکترونیکی دولت افزود: مركز توسعه تجارت الكترونيك با شكل گيري در اوايل دهه 80 بر چند سامانه حاكميتي از جمله سامانه جامع تجارت، سامانه نماد الكترونيكي و سامانه تداركات الكترنيكي نظارت دارد.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: در پياده سازي سامانه تدارك الكترونيكي دولت از تجارت كشورهاي پيشرفته نظير آمريكا، ژاپن و كره جنوبي استفاده و پياده سازي شده است.

وي با اشاره به پيش بيني 200 هزار ميليارد توماني حجم معاملات دولت در سال 96، تصريح كرد: اين بازار بزرگ در صورت نبود نظارت كافي دولت و شفاف سازي، با مشكلاتي مواجه خواهد شد.
رمضان زاده تصريح كرد: شفافيت، مبارزه با فساد و رانت، حمايت از توليد داخلي و گسترش عدالت اجتماعي، چهار ركن استفاده از اين سامانه است.

وي بيان داشت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت  سه حوزه خرید، مناقصه و مزایده را تحت پوشش قرار می دهد،  سقف معاملات کوچک در اين سامانه ۲۲ میلیون تومان تعریف شده که خریدهای کمتر از ۱۰ درصد این سقف، نیازی به ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) ندارند.

 صادق زاده ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن فرآیند جذب مشاور خارجی و مزایده های بین المللی برنامه آینده سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) است.

به گفته اين مقام مسئول، تاكنون نزديك به ۲۰ هزار تامین کننده کالا در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ثبت نام کردند و  نهادهای بازرسی بر فرآیندهای سامانه ستاد نظارت الکترونیکی دارند.
براساس این گزارش، هیات ‌وزیران در جلسه روز یکشنبه مورخ  دهم اردیبهشت ماه 96 ، استقرار کامل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی و مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی مصوب کرد. بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی مکلفند همه معاملات کوچک، متوسط و بزرگ خود اعم از خرید، مناقصه و مزایده را بر اساس زمان بندی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد و با رعایت فرآیند برگزاری مناقصات و مزایده‌ها از طریق سامانه  setadiran.irبه انجام برسانند.
نام:
ایمیل:
* نظر: