اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 27 July 2015
وزیر نیرو در مصاحبه با صداوسیمای مرکز کردستان:
خوشبختانه در سفر دولت تدبیر و امید پروژه‌های قابل توجهی در حوزه صنعت آب و برق به بهره‌برداری رسید و می‌توان گفت که وزارت نیرو با دست پر به استان کردستان آمده است.
وزیر نیرو در برنامه زنده تلویزیونی با صداوسیمای مرکز کردستان دستاوردهای این سفر را برای این استان چشمگیر و قابل توجه اعلام کرد و گفت: وزارت نیرو با دست پر به کردستان آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "حمید چیت‌چیان" با حضور در سیمای مرکز کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه در سفر دولت تدبیر و امید پروژه‌های قابل توجهی در حوزه صنعت آب و برق به بهره‌برداری رسید و می‌توان گفت که وزارت نیرو با دست پر به استان کردستان آمده است.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی در حوزه آبگیر سد قشلاق سنندج متأسفانه سطح آب این سد به طور بی‌سابقه بسیار پایین رفت و این شهرستان را به عنوان یکی از چهار شهر بحرانی از لحاظ آب قرار داد که این موضوع به نگرانی مدیران صنعت آب و برق در استان و مدیران ستادی وزارت نیرو شد که خوشبختانه با انجام سه اقدام ضربتی این موضوع در مدت کوتاهی رفع شد و نگرانی مردم و مسوولین شهر را برطرف کرد.

چیت‌چیان ادامه داد: ایجاد اسکله شناور در سد قشلاق یکی از اولین اقداماتی بود که به منظور استفاده از حجم زیر تونل سد با همت مهندسان کردستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده شد و این امکان را فراهم آورد که آب ذخیره سد جهت رفع بحران پیش آمده استفاده فراهم شود.

وی ادامه داد: پروژه دیگر که جهت رفع بحران آب سنندج انجام شد نوسازی و تجهیز و به کارگیری مجدد ایستگاه قدیمی پل شیخ بود که این ایستگاه امکان پمپاژ آب از کف رودخانه به تصفیه‌خانه سنندج را فراهم آورد که این اقدام هم در زمان کوتاهی آماده شد و به حمد و قوه الهی به صورت ویدیو کنفرانس امروز با فرمان رییس‌جمهور به بهره برداری می‌رسد.

چیت‌چیان در ادامه به پروژه انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق و دشت دهگلان و قروه به طول 90 کیلومتر اشاره کرد که با بهره‌برداری از این پروژه سالانه 40 میلیون متر مکعب آب از سد آزاد مریوان به سد قشلاق جهت مصارف آب شرب و کشاورزی این مناطق انتقال می یابد.

وی تأکید کرد: با بهره برداری ای این پروژه ها مشکل آب سنندج نه تنها در کوتاه مدت بلکه در دراز مدت هم حل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برق زیر ساخت توسعه جوامع به شمار می رود ادامه داد: ظرفیت تولید برق استان 1000 مگاوات است و هم اکنون مصرف برق در زمان اوج به 428 مگاوات می رسد و براین اساس می توان گفت: ظرفیت مناسب برای توسعه و سرمایه گذاری در استان وچود دارد و سرمایه گذاران با خیال راحت می‌توانند در این استان در زمینه صنعتی سرمایه گذاری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: