اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 18 July 2017
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در کرج گفت: باید به سمت سالمندی سالم حرکت کنیم.

ربیعی: باید به سمت سالمندی سالم حرکت کنیم

به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در کرج افزود: نباید سالمندی به سمت معلولیت و محدودیت حرکت کند.

وی با ذکر اینکه پدیده سالمندی در حال تبدیل شدن به مسئله است، افزود: امروز 8 درصد جمعیت کشور سالمند هستند و زنگ خطر به صدا درآمده است که این آمار تا سال 1430 به 30 میلیون نفر میرسد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز حدود 7 میلیون و 400 هزار نفر سالمند با سن بالای 60 سال در کشور زندگی میکنند که این جمعیت شامل 900 هزار بانوی سالمند است که تنها زندگی میکنند.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت ها با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از معلولیت از مهمترین برنامه های وزارتخانه تحت نظرش است، گفت: بخشی عمده از معلولیت ها ناشی از فعالیت های خود انسان ها است که از جمله آنها میتوان ارتباط غیر اصولی با طبیعت، شهرنشینی، سیاست های جاده ای و زاد و ولد را نام برد.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه تولدها پیشرفت خوبی داشته ایم و قربالگری شنوایی و بینایی را 100 درصدی انجام داده ایم و قانون قربالگری ژنتیکی هم در مجلس به نتیجه رسیده است و در مراحل اجرایی شدن است.

ربیعی خبر مهمی راهم در این مراسم اعلام کرد و گفت:طرح سی بی آر روستایی به صورت 100 درصدی اجرایی شد و از امروز سی بی آر شهری آغاز می شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 1 میلیون و 300 هزار نفر معلول در جامعه داریم که 320 هزار نفر در مراکز کشور نگهداری می شوند.

ربیعی افزود: 40 خانه کوچک برای جداسازی معلولان ذهنی با شدت کمتر و بیشتر ایجاد شده است که شرایط نگهداری مناسب تری انجام شود.

وی با ذکر اینکه ایران اگر میخواهد رنگ خوشبختی ببیند باید همه ممدکار و خیر شوند، گفت: مرحوم حکیم زاده که موسس خیریه کهریزک است و سایر خیرانی از این دست، تنها یک اسم نیستند بلکه یک رسم هستند و باید نماد تندیس خیر جمعی شود.

وجدانی مدیر مرکز خیریه کهریزک استان البرز هم در این مراسم با اشاره به اینکه هم اکنون 814 تحت پوشش حمایتی این مرکز هستند، گفت: هم اکنون از 358 نفر به صورت شبانه روزی نگهداری می شود و علاوه بر آن، 363 نیز خدمات روزانه دریافت میکنند و از 93 نفر هم به صورت مراقبت در منزل نگهداری می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: