اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 13 December 2015
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد
بخش زیادی از این انبارها شناخته نشده است. اطراف منطقه توپخانه تا شعاع دو كیلومتر یك‌سوم منازل مسكونی انبار است و خیلی از این انبارها ممكن است برای ما شناخته‌شده نباشد.

به گزارش عصر پرس؛ علی‏ عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق گفت: واقعیت این است تا زمانی كه تشخیص مالیات برعهده یك مأمور باشد امكان هر نوع تبانی با مؤدی رد نمی‌شود. اما مسئله انبارها به مأمور ما برنمی‌گردد. در نظام اقتصادی وقتی شما مغازه‌ای دارید كه ١٠ یا ٢٠ متر است و یك كالای حجیم عرضه می‌كنید، خب باید جایی برای انبار كالا داشته باشید.

اگر به مغازه‌های امین‌حضور مراجعه كنید همه مغازه‌ها ١٠، ١٥ متر هستند و لوازم خانگی می‌فروشند و این حجم لوازم خانگی را نمی‌توانند در مغازه بگنجانند، اكثرا در پشت مغازه‌هایشان انبارهایی دارند یا در مناطق شهر‌ ری و پاكدشت و اسلامشهر و رباط كریم انبار دارند. شما یك یخچال انتخاب می‌كنید و فروشنده از انبار خودش نمونه همان یخچال را برای شما ارسال می‌كند.

بخشی از این انبارها شناسایی می‌شوند و در زمان تشخیص مالیات ما هم نسبت به مغازه و هم نسبت به انبار مؤدی تعیین مالیات می‌كنیم. گفته شما درست است كه بخش زیادی از این انبارها شناخته نشده است. اطراف منطقه توپخانه تا شعاع دو كیلومتر به جرئت می‌گویم كه یك‌سوم منازل مسكونی انبار است و خیلی از این انبارها ممكن است برای ما شناخته‌شده نباشد.

بنده خودم در كوچه نظامیه سال‌ها مستأجر بودم و ساختمان روبه‌روی ما فردی بود كه در بازار فعالیت داشت و در طبقه سوم ساكن بود، در‌عین‌حال طبقه اول و دوم و زیرزمین منزلش را تبدیل به انبار كرده بود. به‌هر‌حال این‌طور نیست كه همه انبارها شناخته نشده باشد اما انبار هم محل فعالیت اقتصادی و مشمول مالیات است. یكسری انبار بزرگ هم داریم كه در اطراف راه‌آهن و شهر‌ری هستند و پرونده مالیاتی انبار نزد ما دارند و در مورد آنها مشكل جدی نداریم؛ اما در شهرك‌های اطراف تهران انبارهایی هستند كه ممكن است درست شناسایی نكرده باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: