اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - 25 July 2024
بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی 13 مگاواتی در منطقه فارغان شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان و نیروگاه خورشیدی ، تجمعی حمایتی شهدای خدمت به ظرفیت بیش از یک مگاوات امروز با حضور معاون وزیر نیرو در استان هرمزگان آغاز شد.
افتتاح فاز نخست نیروگاه خورشیدی 13 مگاواتی در هرمزگانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، امروز پنجشنبه ٤ مرداد با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) در شهرستان میناب، بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی 13 مگاواتی در منطقه فارغان شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان (به ظرفیت 10 مگاوات) و  نیروگاه خورشیدی، تجمعی حمایتی ، شهدای خدمت به ظرفیت 1024مگاوات آغاز شد.

بر این اساس نیروگاه خورشیدی 13 مگاواتی شرکت تعمیر‌گستر آنامیس در منطقه فارغان حاجی آباد با سرمایه گذاری به میزان 3484 میلیارد ریال در بخش نیروگاهی توسط بخش خصوصی و از محل تابلو سبز بورس در مساحت 14.3 هکتار احداث شده است.

این گزارش حاكی است تولید سالیانه این نیروگاه بالغ بر 21.23 میلیون کیلووات ساعت خواهد بود که در دوره اوج بار مصرف برق، کمک شایانی به شبکه برق این استان می‌كند.

همچنین با بهره‌برداری از این نیروگاه، سالانه از مصرف بالغ بر 7.34 میلیون متر مکعب معادل گاز طبیعی و انتشار 17هزارو 825.2 تن آلاینده‌های زیست محیطی جلوگیری شده و باعث صرفه‌جویی 5683.39 مترمکعب آب در فرآیند تولید برق می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر احداث شده در کشور بیش از 1212 مگاوات است که ظرفیت نیروگاه های خورشیدی منصوبه بالغ بر 720 مگاوات است که سهمی معادل 60 درصد از ظرفیت کل را به خود اختصاص داده است.

در این راستا سهم استان هرمزگان با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی شرکت تعمیر گستر آنامیس به ظرفیت 13 مگاوات به بیش از 35 مگاوات رسیده است.

این در حالی است كه ظرفیت در حال احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در این استان بیش از 103مگاوات است.

همچنین نیروگاه 1024 کیلوواتی شهدای خدمت در شهرستان میناب استان هرمزگان امروز با حضور کمانی در این شهرستان و در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، راه‌اندازی و به شبکه برق کشور متصل شده است.

محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: اجرای طرح انرژی خورشیدی راه بسیار مناسبی برای توانمند سازی این خانواده هاست و اکنون شاهد به بار نشستن تلاش‌های انجام شده برای راه اندازی و افتتاح نیروگاه " روستای سرکنتان " شهرستان میناب هستیم.

وی میزان سرمایه گذاری انجام شده در راه اندازی و احداث این نیروگاه را 270 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت : این نیروگاه در زمینی به مساحت 10 هزار‌متر مربع احداث شده و 204 خانواده تحت پوشش از خدمات آن بهره‌مند هستند.






نام:
ایمیل:
* نظر: