اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 13 July 2024
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: گزارش بانک جهانی در ۲۰۲۴ منتشر شد که در آن رشد اقتصادی ایران به بالای ۵ درصد رسید و نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافت.
خاندوزی: طبق گزارش بانک جهانی، رشد اقتصادی ایران به بالای ۵ درصد رسیدبه گزارش عصرپرس، «سید احسان خاندوزی» امروز (شنبه، ۲۳ تیر) در مراسم بهره برداری از فاز نخست سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) و پروژه تجهیز انبارها و آغاز عملیاتی طرح احصای کالاهای موجود در انبارها که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، با یادآوری اینکه بازدید شهید آیت اله رییسی از انبارهای گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تکمیلی در اواسط شهریور 1400 سرآغازی شد برای موضوعی که تا قبل از دولت سیزدهم کمتر در فضای رسانه و افکار عمومی کشور مطرح نمی شد، اظهار داشت: با دستور شهید رییسی و با پیگیری های سریع ریاست محترم قوه قضاییه و همه ارکان مرتبط امروز شاهد این هستیم که در کمتر از سه سال یکی از بهترین جلوه های اصلاح و تحول اساسی در این زمینه با همکاری مشترک دولت و قوه قضاییه رقم خورد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در هفته های پایانی دولت سیزدهم شاهد هستیم که دکتر اجتهادی و همکاران ایشان در سازمان جمع آوری و فروش اموال تکمیلی، سازمانی را تحویل دولت بعدی می دهند که اساسا با چیزی که در سالهای پیش از 1400 وجود داشت، قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تکمیلی با فعال کردن ظرفیت های درون سازمانی و هم تعاملات بین سازمانی و دستگاههای مختلف شرایط بسیار مناسب تری را تجربه می کند .

خاندوزی در ادامه به مقایسه عملکرد سه ساله اخیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با سه سال قبل از 1400 پرداخت و در این خصوص گفت: در زمینه تعیین تکلیف کالاها از حدود 12 هزار میلیارد تومان در دوره سه سال پیش از 1400 به عدد 82 هزار میلیارد تومان رسیده ایم که جهش قابل توجهی است .

وی افزود: در خصوص اعاده کالاها که یکی از اهداف و جلوه های موفقیت سازمان به شمار می رود نیز از حدود سه هزار میلیارد تومان در سه سال منتهی به سال 1400 حدود 40 هزار میلیارد تومان در سال عملکرد دولت سیزدهم جهش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در زمینه فروش کالاها نیز از حدود کمتر از 3500 میلیارد تومان به 34 هزار میلیارد تومان افزایش عملکرد ثبت شده است، اظهار داشت: در حوزه انهدام کالاهای قاچاق نیز شاهد رشد خوبی در عملکرد سه ساله اخیر سازمان هستیم به نحوی که کمتر از 1000 میلیارد تومان کل عملکرد سه ساله منتهی به 1400 در سه ساله اخیر شاهد انهدام 2700 میلیارد تومان کالاهای قاچاق توسط سازمان بودیم .

وی افزود: در زمینه استرداد کالاها نیز از عدد کمتر از 6 هزار میلیارد تومان به بیش از 15 هزار میلیارد تومان استرداد کالا رسیدیم .

خاندوزی افزایش وسعت انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را از دیگر دستاوردهای سازمان در سه سال عملکرد دولت سیزدهم دانست و در این خصوص گفت: وسعت انبارهای سازمان از 58 هزار متر مربع به 170 هزار متر مربع افزایش یافت و میزان قفسه بندی های سازمان در سه سال گذشته نیز به اندازه 20 برابر قفسه بندی های تمام دولت های قبل بوده است.

وزیر اقتصاد در پایان با اشاره به انتشار گزارش اخیر بانک جهانی در خصوص عملکرد اقتصاد ایران نیز گفت: امروز حتی ناظران بیرونی نیز در مورد وضعیت عملکرد اقتصاد ایران موفقیت های به دست آمده را تایید کردند و دو روز قبل از گزارش بانک جهانی در خصوص عملکرد سالهای اخیر اقتصاد ایران منتشر شد و نشان می دهد که اقتصاد ایران در میانه یکی از پر تنش ترین مناطق ژئوپلتیک جهان توانست رشد خود را پایدار و با ثبات طی سالهای اخیر حفظ کند و عدد رشد را به متوسط بالای 5 درصد برساند و نرخ بیکاری را به یکی از پایین ترین سطوح در سالهای گذشته کاهش دهد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه نابرابری ها و کاهش ضریب جینی نیز عملکرد خوبی در اقتصاد کشور در سه سال اخیر ثبت شده است که در گزارش بانک جهانی نیز به آن اشاره شده است و بیش از 6 و نیم میلیون نفر از خط فقر خارج شدند و همه اینها ثمرات تلاشهایی است که علیرغم وجود شرایط تحریم ها و غیره با همکاری بخش های مختلف دولت و حاکمیت در طول سالهای اخیر به دست امده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: