اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 09 July 2024
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام:
مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی(ره) با اشاره به استارت خوردن فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: فاز ۲ در دو مرحله در حال اجرا است که مرحله نخست یعنی "اقدامات زود هنگام"، پیشرفت ۴۰ فیزیکی درصدی داشته است.
پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ فرودگاه امام(ره)به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، "سعید چلندری" امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری ارائه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم افزود: فاز اقدامات زودهنگام شامل باندهای جنوبی، پل‌های ارتباطی و غیره است که با همکاری کنسرسیومی از یک شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا بوده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه فاز ۱ این فرودگاه دیگر پاسخگوی نیازها نبود، گفت: اجرای فاز ۲ آرزوی ۲۰ ساله مردم ایران بود، زیرا فرودگاه امام مهم‌ترین و بزرگترین فرودگاه کشور به وسعت ۱۴ هزار هکتار است.

این مقام مسئول با اشاره به تهاتر نفت و استجازه رهبر معظم انقلاب برای اجرای این پروژه، خاطرنشان‌کرد: قرارداد ما در این زمینه ۲.۵ میلیارد یورو است که تاکنون ۵۰۰ میلیون یوروی آن تخصیص یافته و بر همین اساس نیز قرارداد منعقد شده است و کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل پروژه بر عهده طرف چینی است، تاکید کرد:‌ بر اساس صورت وضعیتی که این شرکت ارائه می‌دهد، نفت دریافت خواهد کرد.

چلندری در ادامه به افزایش جابه‌جایی مسافر در فرودگاه امام اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶.۶ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تعداد پروازها از این فرودگاه در سال ۱۴۰۰، ۳۱هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۵ هزار پرواز، در سال ۱۴۰۲ به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا ۱۷ تیر ماه امسال به ۱۶ هزار پرواز رسید و پیش بینی می‌شود امسال رشد ۱۷ درصدی داشته باشد.

چلندری به شفاف‌سازی قراردادها به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که شهر فرودگاهی امام را تحویل گرفتم، مجموع درآمدهای آن ۹۰۰ میلیارد تومان بود، این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و سال گذشته به حدود چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به هشت‌هزار میلیارد تومان برسد.

وی همچنین از افزایش فرکانس‌های پروازی خبر داد و گفت: اکنون از این فرودگاه به ۸۰ شهر در ۳۵ کشور جهان پرواز انجام می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی(ره) همچنین خاطرنشان‌کرد: برای نخستین بار ساخت پنج هزار واحد مسکونی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) برای فعالان در صنعت هواپیمایی در دستور کار قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: