اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
سخنگوی صنعت آب:
سخنگوی صنعت آب با تاکید براینکه" سد قیز قلعه‌سی" گام مهمی در راستی توسعه پایدار منطقه است، گفت:با توجه به اینکه در منطقه مرزی مشکل کمبود اشتغال و فقر داشتیم، سد قیزقلعه‌سی با هدف رفع فقر اجرا شده که امیدواریم در منطقه رفاه اقتصادی ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب در نشست خبری افتتاح پروژه سد قیز قلعه سی با بیان اینکه پروژ قیز قلعه سی با توان متخصصان ایرانی طراحی و اجرا شده و مشاور و پیمانکار هم ایرانی بوده اند، گفت: با توجه به ضرورت رفاه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست منطقه به لحاظ توسعه منابع آب و خاک سد قیز قلعه سی اجرایی شده است.

قیز قلعه سی مصداق بارز دیپلماسی آب

سخنگوی صنعت آب با تاکید براینکه پروژه  سد قیز قلعه سی مصداق بارز دیپلماسی آب است، گفت: همانگونه که ارس منشا دوستی بوده قیز قلعه سی نیز مانند رگی بوده که منجر به دوستی دو کشور در دو سوی رودخانه شده است.

وی افزود: ایران با اتکا به دوستی با کشورهای منطقه و باتوجه به توانمندی فنی در منطقه ای که محل مناقشه بوده است پروژه را جلو برده است.

اجرای سد قیز قلعه سی با اهدف رفاه اقتصادی منطقه 

بزرگ زاده گفت: ما در این منطقه مشکل کمبود اشتغال و فقر داشتیم و این سد با هدف رفع فقر اجرا شده است و امیدواریم در منطقه رفاه اقتصادی ایجاد شود.

در بهره برداری از سد قیز قلعه سی تامین نیاز محیط زیست در اولویت قرار دارد

وی با بیان اینکه بهره برداری از سد باید به گونه ای باشد که رفاه مردم تحت تاثیر قرار نگیرد، خاطرنشان کرد: هر دو کشور توافق دارند که در بهره برداری از سد قیز قلعه سی تامین نیاز محیط زیست در اولویت قرار داردو براساس توافق دو کشور، حداقل یک بار در ماه  و در محل پروژه سناریوی بهره برداری از سد بررسی می شود. 

وی با اشاره به اینکه هر دو کشور بر اولویت قرار گرفتن سهم محیط زیست و خزر توافق دارند،گفت: پروژه گام مهمی در راستی توسعه پایدار منطقه است، علاوه برآن نیز دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل با اجرای این طرح مورد رشد وتوسعه قرار می گیرند.





خبرنگار: پروین مرادی 

نام:
ایمیل:
* نظر: