اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 04 July 2017
مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ خبر داد
مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ گفت: تلفات برق تهران تا پايان سالجاري به 6.6 درصد مي رسد.
تلفات 6.6 درصدی شبکه توزيع برق تهران در پايان سالجاريبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، حسين صبوري  مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ در نشست خبري امروز (سه شنبه) با اشاره به اينکه تلفات برق در تهران بزرگ در سال 92به ميزان 10 درصد بوده است، گفت: تلاش داريم تا پايان سال جاري ميزان تلفات برق تهران را به 6.6 درصد کاهش دهيم.

وي با بيان اين مطلب که شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ بزرگترين شرکت کشور و يکي از بزرگ ترين شرکت هاي خاورميانه با 4.5 ميليون مشترک است که 15 درصد مشترکان برق کشور را تشکيل مي دهند، اظهار داشت: هرساله بين 120 تا 130 هزار مشترک جديد تحت پوشش اين شرکت قرار مي گيرند و از نعمت برق که زير ساخت تمام زير ساخت ها است استفاده مي کنند.

صبوري با بيان اينکه 90 درصد تجهيزات برقي در بخش توليد، انتقال و توزيع در داخل کشور طراحي، توليد و مورد استفاده قرار مي گيرد، افزود: امروزه ما از مرحله توليد برق عبور کرده و بيشتر بحث کيفيت برق توليدي را در دستور کار خود داريم.

وي با اشاره به اينکه وزارت نيرو دو رويکرد را همواره مد نظر دارد اظهار داشت: نخست بايستي طراحي و بهره برداري شبکه هاي برق به گونه اي باشد که از قابليت اطمينان بالا و برق مستمر و پايدار برخوردار باشد سپس در شبکه و تاسيسات برقي از فناوري ها و تجهيزات جديد استفاده شود.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ در خصوص هوشمند سازي شبکه برق تهران به منظور کاهش زمان خاموشي ها با بيان اين مطلب که در زمان حاضر بيش از 500 پست مهم به سامانه اتوماسيون مجهز هستند افزود: تمام مشترکان ديماندي مجهز به کنتور هوشمند مي شوند تا ضمن مديريت در بار، روند مصرف نيز کنترل شود.

وي با اشاره به اينکه هم اکنون 25 هزار مشترک از کنتور هوشمند استفاده مي کنند، تصريح کرد: تا پايان سالجاري 30 هزار مشترک ديگر به کنتور هوشمند تجهيز مي شوند و به اين ترتيب تعداد مشترکان مجهز به کنتور هوشمند تا پايان سال 96 به 55 هزار مشترک افزايش خواهد داشت.

صبوري در ادامه با اشاره به مشکلات ترافيکي در شهر تهران و رفاه حال مشترکان برق گفت: مصمم هستيم تا پايان سال 96 و 97 تمامي خدمات برقي و حتي خريد انشعاب نيز در تهران به صورت غير حضوري انجام شود که در اين راستا جنوب شهر تهران به عنوان پايلوت انتخاب شده که تا پايان شهريور کار خود را آغاز خواهد کرد و سپس به تدريج تمام پايتخت از اين شيوه پيروي خواهند کرد.

وي در خصوص مديريت مصرف و بار با بيان اينکه سالانه با بيش از 5 درصد رشد مصرف مواجه هستيم که نياز به 5 درصد افزايش توليد، انتقال و توزيع با هزينه اي بالغ بر 5 تا 6 ميليون دلار است افزود: سالانه با 300 تا 400 ساعت اوج مصرف برق مواجه هستيم و تلاش مي کنيم تا اين مدت زمان، بار هزينه اضافي بر دوش دولت نداشته باشد و با همکاري مردم و مشترکان مديريت شود.

مدير عامل توزيع برق تهران بزرگ با اشاره به اين مطلب که امسال نيز 300 مگاوات مديريت مصرف را در برنامه خود داريم اذعان داشت: تلاش مي کنيم تا 300 مگاوات اضافي را با همراهي مشترکان مديريت نمائيم در غير اين صورت نياز به احداث 300 مگاوات نيروگاه است که توجيه اقتصادي ندارد.

وي با اشاره به اينکه شبکه برق کشور داراي استاندارد خاصي است و براي عبور جريان معيني طراحي شده است، افزود: چنانچه بيش از حد تعيين شده از شبکه برق ، بار اضافي عبور کند به شبکه آسيب وارد شده و ممکن است در برخي نقاط دچار خاموشي شويم.

صبوري ضمن اشاره به اينکه تا امروز خاموشي برق برنامه ريزي شده به دليل کمبود برق در تهران نداشته ايم از مشترکان تهراني درخواست کرد: طبق سنوات سال هاي گذشته، امسال نيز با مديريت در مصرف برق،‌ اين شرکت را همراهي کنند تا بتوان بدون اعمال خاموشي از پيک برق تابستان گذر کرد.  


نام:
ایمیل:
* نظر: