اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - 24 March 2024
رئیس قوه قضاییه، روز‌های پایانی ۱۴۰۲ و روزهای‌ آغازین ۱۴۰۳ با حضور سرزده و بدون تشریفات در مساجد با مردم به گفت‌وگو نشست.
حضور رئیس قوه قضاییه در مساجد و گفت‌وگو با مردمبه گزارش عصرپرس، در روز‌های آغازین سال نو خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که رئیس قوه قضاییه در مساجد حضور پیدا کرده و با مردم به گفتگو می‌نشنید.

در اخبار منتشر شده آمده است که حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و اول تا سوم فروردین ۱۴۰۳ را هم بین نمازگزارانی در مساجدی در غرب، جنوب و شمال تهران بوده و پس از اقامه نماز تا ساعت‌ها مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

رئیس قوه قضاییه ظهر روز دوم فروردین با حضور در مسجد جامع لویزان ضمن به جا آوردن نماز جماعت ساعتی پای حرف مردم نشست و مشکلات مطرح شده از سوی نمازگزاران را استماع و دستورات مقتضی را صادر کرد. همچنین گفته شده که برنامه حضور رئیس قوه قضاییه در مساجد برنامه از پیش تعیین شده نیست و وی از قبل برای حضور در مسجد خاصی برنامه‌ریزی نمی‌کند و به همین دلیل است که تشریفاتی برای این منظور در نظر گرفته نمی‌شود. حضور رئیس قوه قضاییه در مساجد به‌صورت غیررسمی و دستورات وی به حضور مسئولان قضایی در مساجد برای باز کردن گره کار مشکلات مردم قابل تقدیر است، این اقدام می‌تواند در راستای احیای اصول انقلاب و بازگشت به مبانی انقلاب اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در طول سال گذشته نیز علاوه بر حضور بدون تشریفات در مساجد و ارتباط مستقیم با مردم، به مسئولان قضایی سراسر کشور نیز تأکید کرده است تا در مساجد و اجتماعات مردمی حضور پیدا کنند و از نزدیک و بدون واسطه به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند.

حضور مسئولان عالی و روسای دادگستری‌ها قضایی در مساجد و حضور مسئولان قضایی در مساجد استان‌هایی مانند استان تهران، البرز، فارس، اصفهان، همدان و... نمونه‌ای از اقدامات عملی مسئولان قضایی سراسر کشور، در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه برای حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم است که همچنان در ایام نوروز و سال جدید نیز ادامه پیدا کرده است. امید است در سال جدید، مسئولان این موضوع را در نظر داشته باشند که مسجد از یک سو به «خدا» و از سوی دیگر به «مردم» تعلق دارد و حل مشکلات مردم در مساجد کاری خدایی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: