اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - 22 March 2024
رییس اورژانس کشور خبر داد
رییس اورژانس کشور گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا یکم فروردین ۲۰ درصد ماموریت های اورژانس کشور به حوادث ترافیکی اختصاص پیدا کرده است.
۳۵۴هزار تماس با اورژانس دریک هفتهبه گزارش عصرپرس، جعفر میعادی فر در تشریح روند عملیات های اورژانس کشور در ایام پایانی سال گذشته و فروردین ماه سال ۱۴۰۳ گفت: از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا اول فروردین ۳۵۴ هزار تماس با سامانه ۱۱۵ در کل کشور گرفته شده که در راستای ان حدود ۱۰۵ هزارو۱۵۲ ماموریت توسط امبولانس ها انجام شده است. همچنین ۲۰هزارو ۳۸۳ مورد حوادث ترافیکی بوده که حدود ۲۰ درصد ماموریت های اورژانس کشور را به خود اختصاص داده است و ۵۵ ماموریت اورژانس هوایی انجام داده است.

وی افزود: در ورودی و خروجی شهرها در همه استان های کشور حدود ۳۰۰ ایستگاه سلامت مستقر شده که ۱۷۶۰ مراجعه کننده داشته که از این تعداد ۱۱۷ نفر به بیمارستان منتقل شده اند. همچنین در همین ایام ۱۵۴ زایمان در امبولانس ها و در مسیر حرکت امبولانس ها تا بیمارستان داشتیم در همین ایام یعنی از ۲۴ اسفند تا اول فروردین نیز یک میلیون و ۴۸۳ هزارو ۵۵۷ مراجعه به بیمارستان های کشور داشتیم که ۲۷۰ هزار نفر از این افراد در بیمارستان بستری شده اند که نشان از فعال بودن بیمارستانهای ما دارد.

وی ادامه داد: در این ایام حدود ۸۵ هزارو ۶۵۱ عمل جراحی انجام شده که ۲۰هزارو ۲۰۳ مورد عمل اورژانسی و مابقی اعمال جراحی انتخابی بوده یعنی می توانستند به بعد تعطیلات موکول کنند اما پزشک در بیمارستان بوده و این اعمال انجام شده است.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: در این ایام شاهد رشد ۶ درصدی مراجعه بیماران قلبی و ۹ درصدی بیماران گوارشی به بیمارستانها بودیم. همچنین همکاران بهداشتی ما حدود ۷۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی شامل گوشت و روغن و... را به دلیل فاسد بودن معدوم کردند و حدود ۲۲۷۱ مورد پلمپ رستوران، مغازه مواد غذایی و... را داشتیم.

میعادی فر با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزارو ۹۰۳ مورد اهدای خون در پایگاه های اورژانس توسط شهروندان انجام شده است افزود: ۲۲۸۶ مورد به بیماران نیازمند خون تزریق شده است./ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: