اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - 22 March 2024
رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد:
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در بازدیدی که از استان های تهران بزرگ، البرز و غرب تهران در خصوص اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار انجام شد، کار به جدیت در حال انجام است.
اجرای طرح عملیاتی پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار در تهران و البرزبه گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری در ششمین جلسه قرارگاه نوروزی عمار که با حضور معاونین و روسای ادارات پلیس آگاهی برگزار شد، اظهار داشت: به همین منظور ابلاغ کردیم با سرعت عمل بیشتری این موضوع دنبال شد. امیدواریم بتوانیم به هدف اولیه طرح در اردیبهشت دست یابیم تا کنترل موثر مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در این استان‌ها را داشته باشیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در ادامه گفت: همچنین فرآیند رسیدگی و پی‌جویی پرونده‌های سرقت مسافران نوروزی در استان محل سکونت انجام می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ فرآیند پیگیری انتظامی سرقت از طریق پلیس آگاهی و سامانه‌های تخصصی در اختیار در ایام نوروز اظهار داشت: تمام تلاش مجموعه پلیس آگاهی و انتظامی کشور کنترل و پیشگیری از جرم سرقت اموال شهروندان در ایام تعطیلات نوروز است اما در صورت بروز این جرم، رسیدگی به پرونده‌های سرقت مسافران نوروزی باید به شکلی انجام شود که تشکیل اولیه پرونده در استان محل وقوع جرم باشد و فرآیند ادامه رسیدگی و پیگیری از طرف مالباختگان باید در استان محل سکونت‌شان باشد.

قنبری افزود: پیگیری هدفمند جرائم و رصد موضوعات به صورت جامع و کامل از کشف و وقوع و دستگیری توسط کارشناسان در قرارگاه نوروزی عمار به صورت عملیاتی انجام شود و می‌طلبد تحلیل وقایع ۲۴ ساعت گذشته در هر روز توسط تیم‌های تخصصی حاضر در قرارگاه عمار صورت گیرد.

۲۰ درصد افزایش کشفیات سرقت در کشور از ابتدای سال جدید

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به هدایت عملیاتی رده های اجرایی و ارتباط مستمر و دقیق با استان ها در ایام نوروز خاطر نشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی در سال جدید شاهد کاهش جرایم و افزایش کشفیات محسوس نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم که در حوزه کشف وقوع سرقت‌های مسلحانه افزایش ۲۴۱ درصدی و در کشف پرونده قتل و دستگیری افزایش ۲۰۰ درصدی را شاهد هستیم که البته در حوزه سرقت نیز از ابتدای سال جدید ۲۰ درصد افزایش کشفیات سرقت در کل کشور را داشته‌ایم.

سردار قنبری با اشاره به اینکه رسیدگی به موقع به موضوعات و مشکلات پیش روی مسافران نوروزی بسیار حائز اهمیت می باشد خاطر نشان کرد: مالباختگان با اولین واحدی که در صحنه وقوع سرقت یا جرم برخورد می‌کنند، پلیس است و ماموران باید با سعه صدر و برخوردی امیدوار کننده با آنها رفتار کنند و پیگیری موضوع را تا کشف به جدیت دنبال نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: