اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
عطیه پژم: خلاء قانونی حمایت از حیوانات اهلی به نوعی دیگر نهادها و دستگاه‌های اجتماعی را نسبت به این موضوع حساس کرده و اینگونه است که چالشی دیگر در مسیر هنر صنعت مد قرار می‌گیرد.

وقتی مد از محیط زیست حمایت می‌کند

سرویس فرهنگی عصرپرس: اگر بر این امر قائل باشیم که نهادینه شدن فرهنگ حمایت از حیوانات در افکار عمومی یکی از مؤلفه‌های زندگی اجتماعی به شمار می‌رود، پس می‌توان دنیای مد و لباس را برای حفاظت و حمایت از حیوانات دست بکار کرد.

به گزارش هنرآنلاین، مانتوهایی که فرهنگ را راه می‌برند... این عنوان اینبار برای مانتوهایی مصداق پیدا می‌کند که توجه به حق حیات حیوانات را به ما گوشزد کرده و خشونت علیه حیوانات را دیگربار محکوم می‌کند.

برند تولیکا در جدیدترین مجموعه خود از مانتویی رونمایی کرده است که از سوی جامعه هنری نیز با استقبال خوبی مواجه شده است.

این مانتو و یا نمونه‌های مشابه آن بی‌شک از سوی صاحبان برندها با هدف فرهنگ‌سازی و بالا رفتن سطح آگاهی جامعه در خصوص حیوانات و حقوق آن‌ها طراحی و ارائه شده است.

بدون شک یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان در راستای نگهداری و همزیستی مسالمت‌آمیز با چنین موجوداتی آن هم وقتی کمتر واحدی مسئول حمایت از حیوانات باشد و ناهنجاری‌ها و مشکلات بسیاری در مسیر این موجودات زنده قرار گرفته باشد می‌تواند بانی ورود ایده‌های ناب از این گذرگاه به دنیای مد و لباس باشد.

خلاء قانونی حمایت از حیوانات اهلی آن هم در شرایطی که نگهداری و پرورش حیوانات اهلی در اماکن با کاربری مسکونی طی سال‌های اخیر باب شده است به نوعی دیگر دستگاه‌ها را نسبت به این موضوع حساس کرده و اینگونه است که چالشی دیگر در مسیر هنر صنعت مد قرار می‌گیرد.

خوشبختانه مدتی است که مردم نسبت به سیستم کمپین‌های محیط زیستی دنیای مد، روی خوش نشان می‌دهند و شاید این مسئله راهکاری برای فرار از بحران هویتی مد در کشورمان هم باشد.

در حقیقت مد و لباس این بار نیز به عنوان یک اهرم حمایتی عمل می‌کند و آن چیزی را متداول و رایج می‌کند که بر ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی صحه می‌گذارد.

بدین ترتیب، هنرمندان و چهره‌های شناخته شده هم در این بین با انتشار جریان دغدغه‌های اجتماعی و ارائه شیوه‌های درست و بهتر زندگی و الگوهای متناسب با فرهنگ خودی نقش مهمی در ممانعت از تقلیدهای عجیب و غریب جوانان از مدهای غربی را ایفا خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: