اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کامیون‌های فرسوده سالانه بیش از 80 هزار لیتر سوخت از دولت دریافت می‌کنند، این درحالی است که اگر 50 میلیون تومان به کامیون قدیمی داده شود کنار می‌رود و کسی که در مجموعه باقی می‌ماند می‌تواند کار کند و بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.
کامیون‌های فرسوده سالانه بیش از 80 هزار لیتر سوخت دریافت می‌کنندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به فعالیت کامیون‌هایی با عمر بالای 35 سال در کشور گفت: عرضه مازاد در حمل و نقل داخلی باعث شده که سرمایه‌گذاری برای کامیون غیراقتصادی باشد، همچنین هم اکنون بهره‌وری کامیون نیز به شدت کاهش یافته است.

وی درباره‌ رقابتی‌کردن نرخ حمل و نقل بار در ایران و بهره‌وری از کامیون، افزود: نبود واردات کامیون بر این مشکل دامن زده است، نرخ کامیونی که در دنیا 250 میلیون تومان است در ایران حدود 450 میلیون تومان بوده و درحالی از غیر رقابتی‌بودن کرایه‌ها صحبت می‌شود که به دلیل ارزانی سوخت، کرایه کامیون‌های ایرانی از کامیون‌های خارجی کمتر است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که کامیون‌های فرسوده سالانه بیش از 80 هزار لیتر سوخت از دولت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این درحالی است که اگر نصف این مبلغ، یعنی 50 میلیون تومان به کامیون قدیمی داده شود کنار می‌رود و کسی که در مجموعه باقی می‌ماند می‌تواند کار کند و بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

بر اساس آمار اعلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیش از 120 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای 35 سال در کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به مصرف بسیار بالای سوخت آن‌ها، میزان بهره‌وری این ناوگان بسیار پایین است.

نام:
ایمیل:
* نظر: