اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 07 February 2024
قوه قضاییه درباره جزییات موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۲ هزار و ۸۲۷ نفر از محکومان اعلام کرد: ۵۳ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آنها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آنها به حبس تغییر کرده است.
جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیهبه گزارش عصرپرس از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزییات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۸۲۷ نفر که پرونده آنها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود و شرایط استحقاق عفو را داشتند، پس از تایید و ارسال توسط ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

حجت الاسلام رحیمی افزود: از مجموع ۲ هزارو ۸۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۹۹۶ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۸۳۱ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۵۳ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آنها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آنها به حبس تغییر کرده است.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: ۲۱ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند.

محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه راساً عفو آن‌ها را درخواست کرده است؛ مجازات این محکومان نیز اغلب اعدام بوده است.

رحیمی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۳۸۰ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند، افزود: ۶ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح و ۳۶۷ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: در این مرحله ۱۹۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۳۵ نفر اتباع بیگانه، ۳۴ نفر محکومان امنیتی و ۳ نفر زیر ۱۸ سال هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: