اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
نعمت زاده اعلام کرد
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: مهمترین دستاورد وزارت صنعت معدن وتجارت در دولت یازدهم خروج از رکود، رونق سرمایه گذاری و افزایش تولید بوده است.
رونق سرمایه گذاری و صنایع مهمترین دستاورد وزارت صنعتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود به مناسب روز ملی صنعت و معدن، گفت: ابتدای فعالیت دولت رکود شدید داشتیم و رشد اقتصادی منفی 40 درصد بوده است که خوشبختانه این رقم امروز مثبت است.

نعمت زاده با اشاره به اجرای طرح های مختلف اشتغال زایی با هدف خروج از رکود و کم کردن بیکاری گفت: سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان در 20 هزار طرح برای حوزه اشتغال هزینه شده که 300 هزار اشتغال مستقیم در قالب این طرح ها ایجاد شده است. 

وی افزود: در قالب طرحی دیگر رونق تولید را 25 هزار واحد صنعتی و کشاورزی را با استفاده از تسهیلات بانکی شاهد هستیم. 

این وزیر دولت تدبیر و امید گفت: برای سال جاری نیز این طرح تکمیل می شود و با ابلاغ بانک مرکزی به بانک های کشور 1900 واحد در سیستم مربوط نام نویسی کردند و به مرور با بررسی به سیستم بانکی معرفی می شوند. 

نعمت زاده افزود: برای امسال اصناف تولیدی و خدماتی برای نوسازی و بازسازی از تسهیلات بانکی بهره مند می شوند. 

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: طرح دیگری که در سال جاری اجرایی می شود حمایت از واحد های بزرگ متوسط کوچک با هدف نوسازی، افزایش کارایی، کاهش مصرف انرژی و توسعه صادرات است. 

وی با ذکر اینکه افزایش تولید محقق شده است، گفت: علی رغم رکود بخش ساخت ساختمان ما توسعه و افزایش صادرات ملزومات ساخت مسکن را داریم و اکنون 30 درصد افزایش تولید کاشی و سرامیک را شاهد هستیم. 

مسئول عالی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تولید خودرو نیز در سه ماهه امسال 14 درصد رشد نسبت به سه ماه مشابه سال گذشته داشته است. 

نعمت زاده گفت: در برنامه ششم توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد به ایجاد 450 هزار شغل شده است که این تعداد معادل نیمی از کل اشتغال این برنامه به حساب می آید. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 5 هزار و 500 واحد تولیدی در سال گذشته ایجاد شده است که 120 هزار نفر در این واحد ها مشغول به کار هستند و امسال هم در 3 ماهه ابتدای سال هزار و 100 واحد ایجاد شده است. 

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها امسال 20 هزار شغل به وسیله اصناف تازه تاسیس ایجاد می شود. 

این مقام مسئول در دولت یازدهم افزود: اگر امسال دولت از طرح پیشنهادی کارآموزی حمایت کند و منابع مالی را برای کارفرمایان تامین کند ما میتوانیم 200 هزار شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم. 

نعمت زاده با توجه به مشکلات پدید آمده برای قطر گفت: ایران آمادگی دارد نیاز های این کشور که با بی مهری همسایگانش مواجه شده است را از راه هوایی و دریایی تامین کند. و تاکنون همکاری خوبی هم صورت گرفته است. 

به دلیل حجم برنامه های هفته جاری، مراسم اصلی روز ملی صنعت و معدن روز 17 تیر با حضور رییس جمهور برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: