اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 02 February 2024
سازمان امداد و نجات اعلام کرد:
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای هلال احمر ۱۲۹ خودروی گرفتار در برف و کولاک را نجات داده و اکنون با حضور در محورهای برفی، در حال امدادرسانی به درراه‌ماندگان هستند.
رهاسازی ۱۲۹ خودروی گرفتار در برف و کولاک/امدادرسانی درمحورهای برفی ادامه داردبه گزارش عصرپرس به نقل از جمعیت هلال احمر؛ بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز جمعه افزود: عملیات امداد و نجات در برف و کولاک با به کارگیری همه نیروهای هلال احمر ادامه دارد. در این عملیات از ۱۱ تا ١٣ بهمن در ۱۵ استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان و مرکزی به ۲۱ محور کوهستانی امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات در این رابطه گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به ۶۰۰ نفر امدادرسانی و برای پنج نفر از در راه‌ماندگان اسکان اضطراری ایجاد شد. چهار نفر نیز توسط تیم‌های نجات به مناطق امن منتقل شدند و یک مصدوم برف و کولاک نیز توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

محمودی تصریح کرد: در این مدت ۳۳ تیم هلال احمر موفق به رهاسازی ۱۲۹ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک شدند.

سازمان هواشناسی امروز جمعه سیزدهم بهمن ۱۴۰۲ برای بیشتر مناطق کشور، بارش پیش‌بینی کرد و افزود: در کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، جنوب اصفهان و شمال فارس، مرکزی، قزوین، البرز، ارتفاعات رشته کوه البرز، خراسان رضوی و شمالی بارش برف، وزش باد و در هرمزگان، فارس، جنوب شرق کرمان، سیستان و بلوچستان رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی سامانه بارشی در نوار شرقی کشور فعال است و در اواخر وقت امروز از مرزهای شرقی خارج می‌شود. هواشناسی برای تهران در روز هوایی ابری همراه با بارش برف و مه رقیق، گاهی وزش باد در بعضی ساعات بارش باران و برف و در شب هم هوایی قسمتی ابری، وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: