اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 30 January 2024
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و پاسخ گویی بی واسطه به سوالات مردم، در جمع خبرنگاران از راه اندازی سامانه مردمی نظارت بر فضای مجازی خبر داد و گفت: این سامانه در سه ماه آینده رونمایی می شود و در همه حوزه ها می خواهیم تحول ایجاد کنیم
اسماعیلی: سامانه مردمی نظارت بر فضای مجازی  رونمایی می‌شودبه گزارش عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: در دوسال گذشته در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه این سیاست را به خوبی جلو بردیم و در همه بخش ها تلاش می کنیم مسیر ورود موثر مردم به حوزه مدیریت فرهنگی را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی مردم باید عهده‌دار امر نظارت باشند و برای ارتقای وضع موجود تلاش کنند، ادامه داد: همه دلسوزان در مورد پیام رسان های داخلی، خارجی و شبکه های نمایش خانگی انتقادات جدی دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: در فضای مجازی انسان رسانه ها و کانال های با بیش از پنج هزار عضو را ثبت می کنیم که گام مهمی به‌شمار می رود و سامانه آن را نیز طراحی کرده‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی در این باره مصوبه دارد، تصریح کرد: برهمین اساس این اقدام الزام قانونی دارد و از طرفی هیات نظارت بر مطبوعات، خبرگزاری ها و پیام رسانه ها نسبت به این موضوع هم مسئولیت دارد.

وی افزود: فرصتی قانونی را تدارک دیدیم تا همه کسانی که در پیام رسان های داخلی و خارجی کانال و صفحه شخصی بالای پنج هزار عضو دارند آن را در این سامانه ثبت کنند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: وزارت فرهنگ مسئولیت نظارت بر همه مجوزهایی که در فضای حقیقی برعهده دارد را در فضای مجازی نیز عهده‌دار است، که از جمله آن می توان به حوزه نمایش خانگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر سریال‌های خانگی بر عهده همکاران ما در سازمان صدا و سیما است، افزود: فیلم‌های سینمایی باید در وزارت ارشاد بررسی شود به همین دلیل در حال طراحی سازوکار جدیدی برای آن هستیم.

وزیر فرهنگ گفت: در شبکه‌های اجتماعی و نمایش خانگی چند ده هزار فیلم بارگذاری شده که به‌دنبال تغییر جهت آن هستیم و انشاالله وضعیت فعلی اصلاح خواهد شد.

وی افزود: مردم از میزان نظارت بر این حوزه گلایه دارند و البته باید توجه داشت در مورد این مسأله مشکل حقوقی وجود داشت؛ نظارت بر این حوزه را در مجموعه سازمان سینمایی متمرکز می‌کنیم که تحولی مهم خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: