اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - 25 January 2024
معان رئیس جمهور خبر داد؛
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: پمپ‌های چندفازی با سودآوری ۴۰ برابری در بخش نفت توسط شرکت های دانش بنیان ساخته شده است.
ساخت پمپ‌های چندفازی با سودآوری ۴۰ برابری در بخش نفتبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، «روح الله دهقانی فیروزآبادی» در حاشیه نشست هیأت دولت اظهار داشت: خبری در بحث ساخت پمپ های چندفازی داریم که جزیات آن را بعدا اعلام می‌کنم؛ این موضوع در خصوص سرمایه گذاری بار اول در حوزه نفت است که اثر ۴۰ برابری داشته و ۴۰ برابر سرمایه گذاری، بازگشت سرمایه داشته است.

وی با بیان اینکه به لطف پیگیری‌های بنیاد ملی نخبگان، شنبه هفته جاری ۳ هزار ردیف استخدامی در دستگاه های اجرایی برای نخبگان اعلام شد افزود: در سامانه «دانا» ی بنیاد ملی نخبگان نزدیک به ۱۰ هزار نفر برای بررسی ثبت نام کردند تاکنون نزدیک به ۳۵۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند که این افراد مورد بررسی قرار گرفته و تا پایان سال برای حضور در دستگاه های دولتی معرفی می‌شوند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: از دیگر اقداماتی که برای جذاب تر شدن فعالیت نیروهای نخبه استخدامی انجام داده ایم، یک طرح بحثی با سازمان اداری و استخدامی داشته ایم که بتوانیم ردیف بودجه ای را به دریافتی های نخبگان جذب شده در دستگاه های دولتی تحت عنوان «فوق العاده اثربخشی» اضافه کنیم.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: این ردیف مزایایی که به به پرداختی های نخبگان اضافه می شود مخصوص آنهایی است که در دستگاه های اجرایی اثربخشی شاخصی دارند مثلا بهره وری را بالا برده اند یا طرح و پیشنهادی داشته اند که به انتفاع آن سازمان منجر شده یا امثال آن؛ لذا فوق العاده اثربخشی برای آنها در نظر می گیریم که به ماندگاری نخبگان در دستگاه های اجرایی منجر می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: