اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 24 January 2024
ستاد دیه کشور در آستانه میلاد حضرت علی علیه‌السلام با اجرای پویش مردمی «به‌نام پدر» ظرف دو هفته زمینه آزادی ۵۳۴ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرد.
آزادی ۵۳۴ زندانی جرایم غیرعمد با اجرای پویش «به‌نام پدر»به گزارش عصرپرس از ستاد دیه کشور، به برکت نام نامی علی علیه‌السلام و در آستانه روز مرد به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور از تاریخ ۱۳ دی تا امروز چهارم بهمن، زمینه آزادی ۳۷ زندانی زن و ۴۹۷ بدهکار مرد گرفتار در جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۶ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال فراهم شد.

در این زمینه ستاد دیه اصفهان با رهایی ۵۶ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست فعال‌ترین استان‌ها قرار گرفت و استان‌های خراسان‌رضوی و تهران هر کدام با آزادی ۴۲ و ۳۹ محبوس واجد شرایط در رتبه‌های بعد شد.

از مجموع ۵۳۴ زندانی مساعدت شده تنها ۹ نفر بابت پرداخت دیه و الباقی به تفکیک، ۳۲۷ نفر بابت صدور چک یا امضاء سفته، ۱۴۳ نفر بابت تعهد مهریه‌های پرداخت نشده و ۵۵ مرد ایرانی نیز بابت ناتوانی در تامین نفقه زوجه یا اولاد در بند بودند که به برکت طرح انسان‌دوستانه «بنام پدر» و به حرمت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از حبس آزاد و به آغوش پر مهر خانواده بازگشتند.

از نکات قابل توجه در رسیدگی به پرونده این مددجویان، گذشت نزدیک به یک سوم از دیون مورد مطالبه از جانب اولیاءدم و شکات خصوصی بود که روند آزادی‌ها را تسهیل و تسریع بخشید.
نام:
ایمیل:
* نظر: