اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۶ - 28 June 2017
نماینده مجلس شورای اسلامی
عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر لزوم بررسی ابعاد مختلف مساله فرونشست زمین در تهران، گفت: امکان فرونشست زمین پس از حفاری های مترو باید ارزیابی شود.
مساله فرونشست زمین آسیب شناسی شودبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت،سیده فاطمه ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان استان تهران نسبت به  فرونشست زمین در پایتخت هشدار داد و گفت: مجمع نمایندگان در رابطه با این موضوع به شهرداری و وزارت کشور تذکر داده و خواستار رسیدگی شدیم اما تاکنون پاسخ روشنی به ما داده نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه های مسئول باید علل فرونشست زمین در تهران را بررسی و پیگیری کنند، افزود: با توجه به تکرار فرونشست زمین در نقاط مختلف پایتخت کار کارشناسی برای بررسی علل این پدیده و ارایه راهکارهای پیشگیرانه امری بسیار ضروری است.

ذوالقدر برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی، حفر چاه های غیرمجاز را از جمله عوامل اصلی در فرونشست زمین در پایتخت دانست و ادامه داد: میزان برداشت از سفره‌های زیرزمینی باید متناسب با میزان تغذیه آنها باشد و چنانچه برداشت بیش از این باشد موجبات افت سطح آب‌های زیرزمینی و شدت این پدیده را فراهم می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری آسیب‌ها و خسارات نشات گرفته از فرونشست زمین، گفت: تخریب اراضی کشاورزی، سازه هایی مانند ساختمان‌ ها، پل ها و  زیرساخت ها، شکست یا بیرون زدگی لوله جدار چاه‌ها از جمله خساراتی است که فرونشست زمین به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه باید مردم را از وضعیت بحرانی سفره‌های آب زیرزمینی آگاه کرد، افزود: کاهش برداشت از سفره‌ها، صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی و اصلاح کشت و استفاده از روش‌های نوین در این بخش و همچنین کاهش مصارف خانگی آب از جمله راهکارهایی است که می تواند در کنترل پدیده فرونشست زمین موثر واقع شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه حفاری های مترو در فرونشست زمین بی تاثیر نیست، گفت: مساله فرونشست دارای ابعاد مختلفی است و باید تمامی ابعاد آن بررسی و از جنبه های مختلف آسیب شناسی شود از این رو ضروری است امکان فرونشست زمین پس از حفاری های مترو ارزیابی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران بر ضرورت ورود جدی وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و شهرداری به موضوع فرونشست زمین در تهران تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه هایی که به نوعی با این پدیده درگیر هستند باید با همفکری  و همگرایی این پدیده را بررسی و آسیب شناسی و راهکارهای پیشگیرانه را اتخاذ کنند زیرا جان و مال شهروندان در معرض خطر قرار دارد./

نام:
ایمیل:
* نظر: