اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 19 December 2023
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست:
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه مازوت سوزی نداریم، گفت: اکنون ٩ پالایشگاه در فاز بهینه‌سازی سوخت قرار دارد قطعا اعتبار زیادی می‌خواهد اما دولت در این زمینه گام برداشته است.
٩ پالایشگاه کشور وارد فاز بهینه‌سازی سوخت شدندبه گزارش عصرپرس،علی سلاجقه روز سه شنبه در بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی اظهارداشت: ما شاخص‌های زیست‌محیطی را برای پایش میزان تخریب محیط زیست در ابعاد مختلف به‌روز می‌کنیم  چرا که شرایط امروز محیط زیست ما تغییر پیدا کرده است، به‌عنوان مثال سیاهه انتشار سال 96 پاسخگوی سال 1402 نیست و باید شاخص‌ها در این حوزه به‌روز شود.

وی با اشاره به نقش سوخت استاندارد در کاهش آلودگی هوا گفت: در این خصوص 9 پالایشگاه کشور وارد فاز بهینه‌سازی سوخت شدند. امسال تصمیم گرفتیم مازوت‌سوزی و مشعل‌های نفتی در نزدیکی سکونت‌گاه‌های انسانی به هیچ وجه اتفاق نیفتد و علی‌رغم وجود شایعات در این زمینه اجازه انجام چنین کاری داده نشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید به اینکه مردم حق دارند در محیطی سالم زندگی کنند، اضافه کرد: اکنون در فصل بودجه‌بندی قرار داریم و از تمامی مدیران دولتی درخواست می‌کنیم که اعتبارات لازم برای جلوگیری از تخریب‌های زیست‌محیطی را در بودجه سالانه خود ببینند و در غیر این صورت در سال آینده هیچ توجیهی در این خصوص قابل قبول نخواهد بود.

معاون رییس جمهور با اشاره به توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت: در مسائل مربوط به توسعه حمل‌ونقل عمومی لازم بود که شهرداری تهران در این جلسه حضور یابد و گزارشات لازم را ارائه دهد و ما در این زمینه از سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور و وزارت صمت نیز انتظار داریم به وظایف خود در زمینه عمل به قانون هوای پاک عمل کنند.

سلاجقه با ابراز اینکه سازمان حفاظت محیط زیست سعی دارد فرآیندهای اخذ مجوز را کوتاه کند و فرآیندهای نظارتی را افزایش دهد، تصریح کرد: باید ببینیم چه‌کسانی شرایط کشور را به این وضعیت بحرانی کشانده‌اند و باعث شدند تاکنون شرایط منابع آب و خاک و هوای کشور در حالت نامناسبی قرار داشته باشد.

وی تأکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حتی یک کلنگ در کشور بدون اخذ مجوزهای زیست‌محیطی بر زمین نخورده است و دولت سیزدهم صادق‌الوعده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کشورهای غربی و به‌اصطلاح توسعه‌یافته در اجلاس‌های بین‌المللی از کشورهای درحال توسعه می‌خواهند تخریب آنها و تأثیری را که آنها بر اقلیم گذاشته‌اند، جبران کنند، خاطرنشان کرد: این نظام حاکم بر جهان بین‌الملل است که محیط زیست را دستاویزی برای استعمار کرده است و جنگ غزه و غیرپاسخگو بودن رژیم صهیونیستی هم به‌لحاظ انسانی و هم به‌لحاظ مخرب بودن در برابر جامعه بین‌الملل نمونه بارزی بر این ادعاست.
نام:
ایمیل:
* نظر: