اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 14 November 2023
دادستان تهران خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای ۴۰ نفر در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین خبر داد.
صدور کیفرخواست برای ۴۰ نفر در پرونده آتش‌سوزی زندان اوینبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی روز سه‌شنبه افزود: در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین در مهر سال گذشته کیفرخواست برای ۴۰ نفر صادر شده است.

شامگاه شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱، دود غلیظی همچون ابر سیاه بر زندان اوین سایه افکند و شعله‌های آتش، نقشه زندانیانی که قصد فرار داشتند را ناکام گذاشت که تعدادی از آنان در آتش این آشوب جان خود را از دست دادند.

در این حادثه آتش سوزی، هشت نفر فوت شدند که بر اساس اعلام قوه قضاییه، همه افراد فوت شده از زندانیان بند جرایم مربوط به سرقت بودند همچنین ۶ نفر از مجروحان این حادثه در بیمارستان و تحت درمان و رسیدگی‌های پزشکی بهبود یافتند و بیش از ۷۰ زندانی که در معرض خطر آسیب دیدگی جدی بودند نجات پیدا کردند.

صالحی همچنین از شناسایی چند کارگاه تولید مواد غذایی فاقد مجوز خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها ضمن سوءاستفاده از نشان‌های تجاری مشهور، از سیب سلامت مجعول نیز بر روی بسته‌بندی محصولات‌شان استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به کارگاه‌های تولید مواد غذایی فاقد مجوز دارای ۲۰ متهم هستند، افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از این کارگاه‌ها، بیش از ۷ میلیون ساشه و بسته‌بندی جعلی و ۱۰۰ هزار بسته محصولات خوراکی تقلبیِ مَمهور به سیب سلامت جعلی کشف شد که به دلیل مخاطره‌آمیز بودن مصرف این اقلام و در راستای پیشگیری از آسیب رسیدن به سلامت مصرف کنندگان، کلیه این مواد خوراکی تقلبی با دستور قضایی معدوم شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: