اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۶ - 24 June 2017
برای نخستین بار در پسا برجام
اولین قرارداد همکاری ایران- آمریکا در حوزه صنایع پتروشیمی در شرف امضا است
اولین مشارکت آمریکایی‌ها در پتروشیمی ایران آغاز می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از انجمن کارفرمائی صنعت پتروشیمی ایران، پس از رفت و آمدهای متعدد مدیران شرکت UOP هانیول آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های جهان در زمینه دانش فنی و تکنولوژی‌های پیشرفته در صنایع پتروشیمی، اولین قرارداد خرید لایسنس با این شرکت برای ساخت یک واحد PDH در شرف امضا است.

سیدحسین میرافضلی مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه پتروشيمي جم براي ايجاد واحد PDH، با شركت آمريكايي و انگليسي UOP به عنوان لايسنسور در شرف امضاي قرارداد است، گفت: اين واحد با ظرفيت 550 هزار تن و با سرمایه گذاری حدود حدود 500 ميليون يورویی در مدت 3.5 سال طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خواهد شد.
 
شرکت UOP هانیول یکی از معتبرترین شرکت‌های صاحب فنآوری، دانش نفتی و فرآیند در صنایع پتروشیمی و پالایشی آمریکا و جهان به شمار می‌رود که دارای اصلیت آمریکایی-انگلیسی بوده و هم اکنون در ایالت‌ها و شهرهای مختلف آمریکا همچون کالیفرنیا، لوئیزیانا، نیویورک، اوکلاهاما، نیوجرسی، تگزاس و ... دارای دفاتر و شعب بوده و در کشورهای انگلیس، بلژیک، آلمان و ایتالیا نمایندگی دارد.

علاوه بر این مسئولان شرکت UOP آمریکا در حاشیه نمایشگاه K  آلمان با مسئولان و مدیران صنعت پتروشیمی ایران هم دیدار و گفتگو کرده بودند که تامین تکنولوژی و فنآوری‌های جدید صنایع پتروشیمی به ویژه در زمینه تولید پروپیلن، و نحوه استفاده از تکنولوژی PDH  و استفاده از پروپان در تولید پروپیلن در صنعت پتروشیمی کشور یکی از محورهای گفتگو با این شرکت آمریکایی بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: