اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 23 June 2017
خطیب جمعه تهران در پاسخ به تهدید ولیعهد سعودی
خطیب نماز جمعه روز قدس تهران در پاسخ به تهدید اخیر ولیعهد سعودی گفت: صدام که قوی تر و مورد حمایت شما بود هیچ غلطی نتوانست بکند؛ شما ضعیف تر آنید که به حساب بیایید.

ضعیف تر از آن هستید که به حساب بیاییدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، آیت الله سید احمد خاتمی پس از راهپیمایی باشکوه روز قدس در خطبه اول نماز جمعه تهران افزود: روح راهپیمایی سه عنصر اساسی دارد که یکی از آنها ظلم ستیزی است که از متن مکتب ما و مورد سفارش امیرالمومنین علی (ع) است.

وی افزود: امروز نماد استکبار رژیم صهیونیستی و امریکا است و متاسفانه اذناب امریکا هم در منطقه خود را به این رژیم انسان ستیز متصل کرده اند.

خاتمی تاکید کرد: دولت جلاد عربستان و این ولیعهد جوان ناپخته تازه به دوران رسیده گفته « ما با تهران مذاکره نمی کنیم و جنگ را به تهران می کشانیم»؛ بچه تر از این هستید که این عرضه را داشته باشید.

وی اضافه کرد: مرگ بر آمریکا امروز با مرگ بر آل سعود مرادف است و این تجلی نفرت از استکبار است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: عنصر دوم از روح راهپیمایی روز قدس، نفرت از استکبار است که این عمل فقط یک عنصر سیاسی نبوده بلکه قرآنی است.

خاتمی تصریح کرد: در قرآن هشت بار سخن از طاغوت یعنی کسی که در طغیان و سرکشی فراتر از حد رفته به میان رفته است و امروز استکبار جهانی مصداق این طاغوت و راهپیمایی شما نیز تجلی نفرت از طاغوت است.

وی گفت: در قرآن 74 بار واژه فرعون آمده است؛ اجتناب از نظام فرعونی و استکبار یعنی مرگ بر آمریکا و نفرت از طاغوت یعنی مرگ بر اسرائیل؛ یعنی نفرت از دولت آمریکایی که پنجه خونینش بر پیکر جهان اسلام در یمن، سوریه و بحرین فرو رفته است.

خطیب نماز جمعه تهران عنصر سوم راهپیمایی روز قدس را یکپارچگی جهان اسلام دانست و افزود: روز قدس یک روح است در بدن بیش از یک میلیارد مسلمان است و این حقیقتی که در آیه 92 سوره انبیا(ع) و 52 سوره مومنون آمده یعنی ما نمی توانیم تحمل کنیم که گوشه ای از جهان اسلام را به غارت ببرند و واکنشی نداشته باشیم.

خاتمی با اشاره به شعر بنی آدم سعدی، اضافه کرد: حداقل واکنش ما به غارت سرزمین جهان اسلام، حرکتی بود که امام راحل(ره) به عنوان روز قدس تبیین فرمود.این راهپیمایی شما یک جسمی نیز دارد و آن، راهپیمایی باشکوه شما بود که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل طنین انداز شد و این گام ها را خداوند گام های خداپسندانه می داند.

وی خاطرنشان کرد:900 شهر کشور با راهپیمایی باشکوه به اسلام و نظام اسلامی عزت بخشیدند و این گام دشمن ستیز، عمل صالحی است که خداوند به نام شما خوبان ثبت کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: