اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 12 October 2023
۴۱ هزار تن ذرت از انبار شرکت خوشه ‎طلایی شهرستان ساوه با دستور قضایی به بزرگترین تولیدکننده تخم مرغ در کشور اختصاص پیدا کرد.
صدور دستور قضایی در حمایت از تولید در یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ کشوبه گزارش عصرپرس، قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی با همکاری دولت اقدامات قابل توجهی در جهت تسریع در ترخیص کالا‌های از انبار‌ها و گمرکات انجام داده است.

در همین راستا با پیگیری‌های قضایی و همکاری دولت، ۴۱ هزار تن ذرت موجود در انبار‌های شهرستان ساوه استان مرکزی ترخیص و به بزرگ‌ترین واحد تولید تخم‌مرغ در استان گلستان اختصاص پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به شعار سال و نیز تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی، گفت: با صدور دستور قضایی، میزان ۴۱ هزار تن ذرت که در انبار شرکت خوشه‎طلایی شهرستان ساوه نگهداری می‌شد، به منظور تأمین نهاده‌های دامی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ کشور (شرکت کاسپین طلایی چیکا) مستقر در استان گلستان و جلوگیری از کند شدن و تعطیلی این واحد تولیدی و جلوگیری از اتلاف ذرت موجود در انبار شرکت مذکور، با نظارت اداره دامپزشکی ساوه ترخیص و جهت مصارف دامی به استان گلستان منتقل شد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان مرکزی در مدت اخیر با تأکیداتی که رئیس قوه قضاییه داشته است به احصاء علل ماندگاری و فاسد شدن کالا‌ها به ویژه نهاده‌های دامی در انبار‌های استان پرداخته است و در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال، ورودی مجدانه به این قضیه داشته است و مقامات قضایی مکرر و مستمر از این انبار‌ها بازدید کرده و از نزدیک در جریان جزئیات ماجرای رسوب کالا‌ها در انبار‌ها قرار گرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت جلوگیری از رسوب و فساد مواد و کالا‌های اساسی در انبارها، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های متولی و رفع موانع موجود، محموله بزرگ ۴۱ هزار تنی ذرت از انبار شرکت خوشه طلایی شهرستان ساوه ترخیص شد و جهت کنترل بازار عرضه تخم مرغ به استان گلستان ارسال شد که بر اساس گزارش ها، نتایج خوبی را در جهت تثبیت قیمت‌ها به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام‎والمسلمین موسوی با تذکر به مدیران مربوطه، از برخورد جدی دستگاه قضایی با هر نوع ترک فعل و سهل‎انگاری در تأمین و ترخیص کالا‌های مورد نیاز جامعه خبر داد.

حجت‌الاسلام‎والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه یازدهم شهریور طی تماس تلفنی با رئیس دادگستری استان همدان دستور بررسی فوری وضعیت سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد را که ۱۳ هزار تن نهاده دامی استراتژیک در آنجا دپو شده، صادر کرد.

در پی دستور رئیس قوه قضاییه، ۱۳ هزار تن از نهاده‌های سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد همدان به واحد تولید تخم مرغ چیکا در استان گلستان منتقل شد که این اقدام به افزایش ۲۵ درصدی تولید تخم‌مرغ این واحد کمک خواهد کرد.

همچنین با پیگیری‌های قضایی ۳۱ هزار تُن نهاده دامی از نوع کنجاله سویا از استان خوزستان به این واحد تولیدی اختصاص پیدا کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: