اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۳۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 08 October 2023
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۲ امضایی‌شدن تصویب‌نامه نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زای کشور خبر داد و گفت: وزرای امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح‌ها را امضا می‌کنند و این امر به همه دستگاه‌های کشور ابلاغ شده است.
تصویب‌نامه نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زای کشور ۲ امضایی شدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در نخستین نشست «کمیته نظارت ملی» اظهار داشت: مدعی هستیم برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی مساله نظارت به‌صورت دقیق و ریزبینانه پیگیری شده است.

این مقام مسوول وزارت تعاون، یکی از نقاط تمایز این دولت را با دولت‌های گذشته، سخت‌گیری در موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی عنوان و تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، یکی از محوری‌ترین برنامه‌های معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تمامیت برای جلوگیری از انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال بوده و هست و این تلاش بسیار مؤثر بوده است.

وی، نظارت را جزو برنامه‌های اصلی دولت دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بر جلوگیری از پول‌پاشی تأکید ویژه‌ای کردند و رئیس‌جمهور نیز بر نظارت تأکید خاصی دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون با تأکید بر این‌که امسال از سال قبل در پرداخت تسهیلات اشتغال سخت‌گیرانه‌تر عمل خواهیم کرد، گفت: ما از پایین‌ترین سطح از مراکز بخش خصوصی تا پیامک‌ها و تماس‌هایی که با مردم می‌گیریم از آنان می‌خواهیم بر ما نظارت کنند. این کار جرأت می‌خواهد و شاید پیشتر هیچ دولتی جرأت این کار را نداشته است.

وی تصریح‌کرد: تبلور نظارت در دولت سیزدهم در جمله «نظارت مردم بر دولت» خود را نشان می‌دهد.

بیرانوند، از شرکت‌کنندگان در نشست خواست کمک کنند شیوه‌نامه نظارت در بدنه اجرایی کشور نهادینه شود و همه بدانند که پول اشتغال نباید در بخشی بجز آن هزینه شود و این موضوع باید از شعار و حرف عبور کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: وقتی دولت تصمیم می‌گیرد به‌صورت دقیق بر تسهیلات اشتغال نظارت کند، درصدی از انحراف را پایین می‌آورد.

وی گفت: «سامانه تِک» به دلیل جمع‌آوری دقیق اطلاعات پرداخت تسهیلات اشتغال کشور تشکیل شد و ما می‌خواهیم همه دستگاه‌های اجرایی پرداخت‌های خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند تا بتوان روی آن نظارت، سیاست‌گذاری و تحلیل انجام داد.

این مقام مسوول از شرکت‌کنندگان در این نشست تخصصی خواست تا جلسه بعدی شورای عالی اشتغال، گزارش پرداختی‌های خود را کامل کنند و به اطلاع رئیس‌جمهور برسانند.
نام:
ایمیل:
* نظر: