اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - 25 September 2023
وزیر فرهنگ در دیدار با مدیرکل آیسسکو؛
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده، با سالم‌بن محمدالمالک دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) دیدار و گفت و گو کرد.
همکاری با جهان اسلام اولویت جمهوری اسلامی استبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه آیسسکو بر علاقه‌مندی کشورمان برای همکاری بیشتر با این سازمان تاکید کرد.

وی گفت: حوزه دغدغه‌های فرهنگی در جهان اسلام متنوع است و نیاز به رایزنی و گفت و گوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه ها وجود دارد و آیسسکو می‌تواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از نگاه شامل آیسسکو به همه مسلمانان در جهان افزود: همکاری با جهان اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه های مشترکی هستند برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

اسماعیلی با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله کشورمان و نقش ایران در نشر و گسترش فرهنگ اسلامی، بر همکاری مشترک با آیسسکو تاکید و از مدیر کل این سازمان برای سفر به تهران دعوت کرد.

در این دیدار سالم بن محمد المالک دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی بر سفر به تهران،گفت: ایران در حوزه های فرهنگی کشوری غنی است.

وی افزود: ابتدای تاسیس آیسسکو، کشور ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزه های علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامه های آیسسکو می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیرکل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را می توانیم با همکاری ایران انجام دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: