اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 18 September 2023
درادامه تور‌های نظارتی قوه قضاییه برای اهالی رسانه انجام شد
پس از رفع مشکلات حقوقی جزیره آشوراده که در پی دستور ویژه رئیس دستگاه قضا صورت گرفت، مرکز رسانه قوه قضاییه، یک تور نظارتی و میدانی ویژه خبرنگاران جهت بازدید از این منطقه برگزار کرد.
بازدید میدانی خبرنگاران ۲۰ رسانه از جزیره آشوراده و روستای زیارت گرگانبه گزارش عصرپرس، ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ بود که رئیس قوه قضاییه در غیر رسمی به استان گلستان با تفویض اختیارات ویژه به رئیس کل دادگستری استان دستور داد تا در ضمن اهتمام نسبت به جوانب و ملاحظات زیست محیطی، تدابیر و اقدامات عاجل در راستای حل مشکل حقوقی ۲۵ ساله طرح گردشگری جزیره آشوراده، اتخاذ شود.

۱۴ روز پس از سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان گلستان و صدور دستور ویژه از ناحیه ریاست دستگاه قضا برای اتخاذ تدابیر و اقدامات عاجل در راستای رفع جنبه‌های حقوقی و قضایی تمامی مسائل و مشکلات استان از جمله مسئله «طرح گردشگری جزیره آشوراده»، پرونده مزبور در ضمن توجه به جوانب و ملاحظات زیست محیطی، به لحاظ حقوقی و قضایی تعیین تکلیف شد.

با صدور این رأی قطعی و حل مشکل حقوقی زمین‌های این روستای متروکه که در جزیره آشوراده قرار دارد، مقدمات اجرای طرح گردشگری آشوراده که از ۲۵ سال پیش تاکنون معطل مانده است، فراهم گردید.

اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده به رونق گردشگری و توسعه اقتصادی مردم منطقه و استان منجر خواهد شد.

در همین رابطه و برای آشنایی نزدیک اهالی رسانه با آنچه در آشوراده رخ داده و اقدامات انجام شده برای حل مشکلات چندین ساله این منطقه، خبرنگاران بیش از ۲۰ رسانه اعم از صداوسیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های کشور، صبح امروز با دعوت مرکز رسانه قوه قضاییه از منطقه آشوراده بازدید به عمل آوردند. 

در جریان این تور نظارتی، مسئولان قضایی و استانی، خبرنگاران را در جریان آخرین وضعیت پروژه قرار داده و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند. 

همچنین در ادامه این برنامه، خبرنگاران روز سه‌شنبه از روستای زیارت در شهرستان گرگان و اقداماتی که دادگستری استان گلستان برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این منطقه داشته، بازدید خواهند کرد.

روستای «زیارت» یکی از مناطق ییلاقی و خوش‌آب‌وهوا و از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است که در مجاورت شهر گرگان، مرکز این استان قرار دارد.

 این روستا در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی «ناهارخوران» و در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان به نام دهستان «استرآباد جنوبی» واقع شده است. فاصله روستای «زیارت» تا مرکز شهر گرگان، ۱۸ کیلومتر است.

به دلیل موقعیت این روستا چند سالی بود که ساخت و ساز‌های غیرمجاز و بی‌رویه در روستای «زیارت» شهرستان گرگان در حال انجام بود.

۲۶ آذر ماه سال ۱۴۰۰، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان دستوراتی در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این روستا صادر کرد.

بعد از دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های و اقدامات دادگستری استان گلستان، با استقرار پست ایست و بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و ساز‌ها در روستای زیارت مورد نظارت قرار گرفت.

در حال حاضر با نظارت دستگاه قضایی ساخت و ساز غیر مجاز در روستای زیارت متوقف شده است.

گفتنی است، شنبه ۲۱ مرداد ماه نیز تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های داخلی و خارجی از بخش‌های مختلف زندان تعطیل شده رجایی شهر بازدید کردند.

در این بازدید ۶۰ خبرنگار رسانه‌های مکتوب و تصویری داخلی و خارجی و همچنین ۲۰ عکاس از رسانه‌های مختلف حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: