اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 28 August 2023
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی یکی از مهم ترین کار ویژه های آن پل ارتباطی بین تولید کننده داخلی و شرکت متقاضی خارجی است، اظهار داشت: در دولت سیزدهم و با تاکید رئیس جمهور وزارت امور خارجه باید ۴۰ درصد ظرفیت خود را در حوزه دیپلماسی اقتصادی معطوف کند.
۴۰ درصد ظرفیت وزارت امور خارجه  در اختیار دیپلماسی اقتصادی استبه گزارش خبرنگار سرویس سیاسی عصرپرس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در غرفه وزارت سمت نمایشگاه روایت خدمت( وعده، وفا ) در گفتگویی اختصاصی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ماموریت‌های سفرای ما بحث کمک به بازاریابی برای کالاهای تولید ایرانی است، گفت: وزارت صمت موارد زیادی را به وزارت امور خارجه ارجاع می‌دهد و سفارت خانه های ما نیز در این راستا برای معرفی کالا و یافتن شرکا و همتایان شرکت های ایرانی در فرصت‌هایی که وجود دارد،اقدام می کنیم.

کنعانی ادامه با تاکید براینکه وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی یکی از مهم ترین کار ویژه های آن پل ارتباطی بین تولید کننده داخلی و شرکت متقاضی خارجی است، اظهار داشت: در دولت سیزدهم و با تاکید رئیس جمهور وزارت امور خارجه باید ۴۰ درصد ظرفیت خود را در حوزه دیپلماسی اقتصادی معطوف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: بخشی از این کار ویژه برای کمک به برگزاری کمیسیون های مشترک است و در حال حاضر نیز در اکثر مذاکرات وزیر امور خارجه با همتایان خود تاکید بر فعال سازی کمیسیون های مشترک و تسریع در برگزاری بازده زمانی و تشکیل کمیته های مشترک برای بازبینی اسناد مشترک و اجرای بخش های معطل مانده اسناد بین دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه کمیته مشترک یک ظرفیت خوب برای کشور است که به طور جد به دنبال آن هستیم، گفت: بنابراین ظرفیت وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی، تجاری در کنار وزارت صمت، شرکت های تولیدی و معرفی شرکت های دانش بنیان قرار دارد. 

کنعانی ادامه داد: وزارت امور خارجه چند نقش مهم را طی سال های گذشته ایفا کرده در بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان، کمک به برگزاری نمایشگاه تولیدات دانش بنیان در بعضی از کشورها و حضور بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در این کشور ها و معرفی به کشور هدف اقدام نموده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه،  گفت: در همه مذاکرات دوجانبه در حوزه های عالی کشور ظرفیت دانش بنیان ها معرفی می شود و در همین خصوص نیز به ایجاد مراکز دائمی نمایشگاه کمک نموده ایم که در دو کشور آفریقایی تا کنون انجام شده است.




خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: