اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 15 August 2023
رییس کل دادگستری استان گلستان گفت:موانع حقوقی پتروشیمی گلستان برطرف شده و به زودی با حضور رییس قوه قضاییه اتمام پیگیری‌های حقوقی و رفع موانع حقوقی به صورت رسمی اعلام می‌شود.
روز‌های تاریخی پتروشیمی گلستان ۶۰۹ روز پس از دستور رییس قوه قضاییهبه گزارش عصرپرس، حیدر آسیابی در رابطه با اقداماتی که توسط دادگستری کل استان گلستان در خصوص احیا و راه اندازی پتروشیمی گلستان صورت گرفته است، اظهار کرد: در پی سفر رئیس قوه قضاییه در تاریخ ۲۵ آذر سال ۱۴۰۰ به استان گلستان و درخواست نماینده، ولی فقیه و همچنین مسئولان اجرایی استان از ریاست قوه قضاییه مبنی بر رفع موانع حقوقی شرکت پتروشیمی گلستان که بیش از ۱۶ سال راکد مانده بود و بیش از ۹۲ هزار سهامدار نیز داشته است، ریاست قوه قضاییه به موضوع ورود کرد.

وی افزود: ۴۸ ساعت پس از انجام سفر رئیبس قوه قضاییه به استان گلستان، گزارش پرونده به صورت مکتوب به وی ارائه داده شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای دستوراتی را در ۷ بند و در قالب تفویض اختیارات ویژه به ریاست دادگستری کل استان گلستان جهت پیگیری موضوع با تمرکز بر راه اندازی و احیای پتروشیمی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: پس از دریافت دستور رئیس قوه قضاییه، بازدید میدانی از پتروشیمی گلستان انجام شد و در ادامه با هماهنگی وزارت نفت هیئتی از شرکت صنایع پتروشیمی کشور در استان حضور پیدا کردند و ابعاد موضوع را بررسی و از ناحیه دادگستری دستوری مبنی بر بررسی اهلیت هیات مدیره سابق در خصوص اهلیت مالی و فنی صادر شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی توسط هیئت اعزامی و بررسی اسناد و مدارک مربوطه نهایتا نظر بر عدم اهلیت فنی و مالی هیئت مدیره سابق داده و متعاقب آن با مکاتبات صورت گرفته انتقال سرمایه گذاری از هیئت مدیره سابق به یک هلدینگ فعال در زمینه پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

آسیابی بیان کرد: در خصوص تشریفات قانونی صورت گرفته برای ورود سرمایه گذار جدید به شرکت، نیاز به یکسری تشریفات قانونی در خصوص انتقال اسناد و همچنین افزایش سرمایه و تصویب مجمع عمومی شرکت در خصوص افزایش سرمایه و ورود هلدینگ خلیج فارس بود که تمام این موارد با هدایت دادگستری کل استان گلستان انجام شد و به صورت رسمی این هلدینگ به عنوان سرمایه گذار جدید وارد بورس شده و به عنوان سرمایه گذار عمده عهده دار تکمیل این پروژه شد.

وی افزود: پس از حضور هلدینگ‌های متعدد در استان گلستان و مذاکرات صورت گرفته با وزارت نفت، در نهایت هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه گذار جدید اعلام آمادگی و جهت ورود آن به استان موانع حقوقی پیش رو مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بعد از ۱۸ ماه تلاش‌های دادگستری استان گلستان، موانع حقوقی پتروشیمی به طور کامل برطرف و این پروژه آماده شروع فاز اجرایی توسط سرمایه گذار جدید است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: در آینده نزدیک با حضور ریاست قوه قضاییه در استان گلستان و تشکیل جلسه‌ای با تعدادی از سهام داران، اتمام پیگیری‌های حقوقی و رفع موانع حقوقی به صورت رسمی اعلام می‌شود و این پروژه جهت اجرای فاز اجرایی تحویل دولت خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: