اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 15 August 2023
شهردار تهران خبرداد:
شهردار تهران در مراسم بازدید اعضای شورای شهر تهران از خودروهای برقی ویژه تاکسی تاکید کرد: با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت و وزارت کشور برای ارائه تسهیلات ویژه به تاکسی‌های برقی رایزنی خواهیم کرد.
انعقاد قرارداد تامین ۱۰۰۰ خودروی برقی/ رایزنی با ۳ وزارتخانه‌ درباره تسهیلات تاکسی‌های برقیبه گزارش عصرپرس، شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورا از خودروهای برقی برای تصمیم‌گیری جهت انتخاب به عنوان تاکسی و ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بازدید کردند.

در این بازدید علیرضا زاکانی شهردار تهران اظهار کرد: درخواست اول ما تامین ۵۰ هزار دستگاه خودرو برای تاکسی‌های برقی بوده است. ابلاغیه تبصره ۱۲ مورد بررسی قرار گرفته و با معاون وزیر نفت در این خصوص جلسه‌ای داشتیم و جدول تامین مالی را شهرداری آماده کرده و بحث شد که اصل خودروها مورد دقت قرار گیرد. ما به ازای توانمندی تولید، نظر خودروسازان و رانندگان تاکسی را در این خصوص دریافت خواهیم کرد. میزان تولید، قیمت و جذابیت برای رانندگان تاکسی مورد اهمیت و تأکید است.

وی ادامه داد: تأمین خودروهای برقی را دنبال خواهیم کرد. در این خودروها هم آرامش و هم آسایش در استفاده وجود دارد و از سوی دیگر استفاده از آنها صرفه‌جویی انرژی و کاهش آلایندگی را به دنبال دارد. برهمین اساس به سمت برقی‌سازی می‌رویم و امروز قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه خودرو با همین هدف منعقد شد.

شهردار تهران با اشاره به این‌که به دنبال هماهنگ کردن زیرساخت‌ها هستیم، اضافه کرد: ۷۲ هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده‌ای از آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و جلسات هفتگی در این خصوص برگزار می‌شود و نهایتا نتیجه این تلاش‌ها این شد که خودروها انتخاب و اختیار به رانندگان در این زمینه داده شود. امروز پنج خودرو و هفته گذشته نیز دو خودرو رونمایی شد تا با قابلیت، قیمت و تجهیزات آشنا شویم و براساس آن نیز دست به ارائه خدمات بزنیم.

زاکانی تاکید کرد: بی‌تردید براساس و مبنای تولید داخل حرکت می‌کنیم و کارخانجات داخلی یک طرف موضوع هستند که خودرو را ارائه می‌دهند و ما نیز تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهیم. در حال حاضر خودروها وارد و بخشی از آنها بومی‌سازی و داخلی سازی شده‌اند آنچه مهم است اینکه داخلی سازی و ارائه خدمات را دنبال کنیم. همچنین نحوه تسهیلات و شرایط را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم و با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت وزارت کشور جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود و امیدواریم از این توان استفاده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: