اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 05 August 2023
فرمانده نیروی دریایی سپاه استقرار موشک های برخوردار از فناوری هوش مصنوعی و افزایش برد آشکارسازی سامانه های جنگ الکترونیک را از شگفتی سازهای برنامه الحاق جدید این نیرو دانست.
دریادار تنگسیری:استقرار موشک های برخوردار از فناوری هوش مصنوعیبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، دریادار پاسدار  علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه یازدهمین آئین الحاق سامانه ها وتجهیزات تخصصی و دفاعی راهبردی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه گفت: با الحاق این تجهیزات تخصصی و دفاعی ، نیروی دریایی سپاه با هدایت فرمانده ولایی ، رشید ، بصیر و شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشکر پاسدار حسین سلامی و تلاش دانشمندان و مهندسان جوان و متعهد انقلابی توانسته است گام مهم و مؤثری در ارتقای سطح توان رزم دریایی را رقم زند.
 
وی افزود: در این مرحله، الحاق تجهیزات، تخصصی و دفاعی موشکی، پهپادی و جنگالی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه انجام شده است.

دریادار تنگسیری در بیان ویژگی‌ها و مزیت‌های سامانه‌ها و تجهیزات الحاق شده خاطرنشان کرد: از ویژگی موشکهای جدید کروز و بالستیک افزایش برد، کاهش زمان آماده سازی ،شلیک چرخشی و از پشت موانع، مقابله با جنگ الکترونیک دشمن ،تغییر هدف پس از شلیک و بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی است.

براساس گزارش سپاه نیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در سامانه های پهپادی نیز می توان به افزایش زمان پرواز ،بزرگ و سنگین تر شدن سر جنگی ، مقابله جنگ الکترونیک دشمن، شلیک به اهداف متحرک، شناسایی دقیق اهداف دریایی ، اشاره کرد.

وی در ادامه افزایش برد آشکار سازی ،مقابله هدفمند با سامانه های دشمن و قابلیت انجام امور و فرایند شناسایی در همه باندها را از دیگرقابلیت های جدید سامانه های افزوده شده جنگ الکترونیک به توان و سازمان دفاعی نیروی دریایی سپاه برشمرد.




خبرنگار: پویا مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: