اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 25 July 2023
امیر آشتیانی مطرح کرد؛
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی‌های موشک کروز ابومهدی، گفت:‌ این سامانه محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد.
افزایش چند برابری محدوده دفاع دریایی ایران با موشک ابومهدیبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه، سوم مردادماه) در آیین الحاق سامانه سلاح موشکی کروز دریایی برد بلند ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه، گفت: در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای توان موشکی و پدافندی، امروز مراسم الحاق سامانه کروز برد بلند ابومهدی را شاهد هستیم که این سامانه، یک سامانه راهبردی است و می‌توانیم بگوییم که همتا ندارد.

وی با بیان اینکه این سامانه دارای ویژگی‌های خاصی است، ادامه داد: از جمله این ویژگی‌های خاص برد ۱۰۰۰ کیلومتری این موشک محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد و نکته بسیار مهمی است.

وزیر دفاع با اشاره به سایر ویژگی‌های موشک ابومهدی، تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم دیگر این سامانه می‌توان به نقطه‌زنی، قدرت تخریب بسیار بالا و عبور از عوارض جغرافیایی و پرواز در ارتفاع پست، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی و بهره بردن از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی است.

امیر آشتیانی گفت: ما با تولید انبوه موشک ابومهدی قادر خواهیم بود تا از عمق خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و اماکن کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت عملیاتی‌شدن به اهداف متحرک دریایی دشمن شلیک کنیم و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به طور کامل منهدم و نابود کنیم.

وی افزود: این توان بسیار بالایی است که در اصل به دست متخصصان و دانشمندان کوشا و فعال وزارت دفاع، صنعت دفاعی، همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به ثمر رسید و قطعاً در ارتقای توان رزم نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وزیر دفاع در پایان تاکید کرد: ما در پشتیبانی از نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر کرده و آن را دنبال می‌کنیم. قطعاً توانمندی‌هایی که ما به دنبال آن هستیم در مسیر صلح و دوستی و برادری است و قطعاً ضامن ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: