اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 21 July 2023
روز نخست نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، از امروز (جمعه ۳۰ تیر) در ملاکا مالزی با دو طلا و سه برنز ورزشکاران کشورمان به پایان رسید.
۲ طلا و سه برنز کاراته‌کاهای ایران در روز نخست قهرمانی آسیابه گزارش عصرپرس، رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از امروز به میزبانی مالزی و در شهر ملاکا آغاز شد و سه روز ادامه خواهد داشت. تیم ایران در دو بخش کاتا و کومیته‌ زنان و مردان در این رویداد شرکت کرده است.

در پایان روز نخست، تیم ایران به ۲ طلا توسط آتوسا گلشادنژاد و بهنام دهقان‌زاده و سه برنز توسط امیر مهدی‌زاده، فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی‌ رسیدند.

نتایج نمایندگان ایران در روز نخست بدین شرح است:

آتوسا گلشادنژاد در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم زنان با سه پیروزی برابر نمایندگان اردن، قزاقستان و چین به فینال رسید. گلشادنژاد در فینال مقابل حریف اماراتی صاحب برتری سه بر صفر شد تا مدال طلا را از آن خود کند.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم مردان، بهمن دهقان‌زاده با غلبه بر نمایندگان ترکمنستان، سریلانکا و مالزی راهی فینال شد. دهقان‌زاده در مبارزه نهایی برابر عمر شکرا از اردن صاحب برتری ۶ بر ۴ شد و مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد.

امیر مهدی‌زاده‌ کاراته‌کا باتجربه کشورمان در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم به مدال برنز بسنده کرد. فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی‌ در کاتای انفرادی موفق به کسب مدال برنز شدند. در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم بانوان، لیلا برجعلی‌ خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت.

سایر نمایندگان ایران در کومیته‌ انفرادی مردان و زنان، فردا روی تاتامی می‌روند. روز یکشنبه نیز پیکارهای‌ کومیته تیمی برگزار می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: