اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 19 July 2023
وزیر فرهنگ خبرداد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف همچون قوه قضاییه و مجلس خبر داد و تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از این پس قانونمند می‌شود.
قانونمند شدن رسیدگی به تخلفات هنرمندانبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به تخلفات هنرمندان، گفت: اگر یک بازیگر یا عنصر فرهنگی - هنری مثل هر فرد دیگری دچار خطا می‌شد، برای نوع تخلف محرومیتی را در نظر می‌گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این امر باید در یک روند روشنی اتفاق بیفتد؛ بنابراین در برنامه هفتم توسعه، بحث رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در قالب یک کمیته روشن بدوی و استینافی آوردیم.

وی از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف مثل قوه قضاییه و مجلس خبر داد و تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از این پس قانونمند می‌شود.

اسماعیلی همچنین از تدوین این آیین‌نامه در دولت خبر داد و گفت: آیین‌نامه ابتدا باید در کمیسیون فرهنگی مجلس، کمیسیون تلفیق و پس از آن در صحن علنی تصویب شود. این مصوبه ظرف سه ماه پس از ابلاغ، باید به تصویب دولت برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: برنامه‌های ویژه تعزیه، پرده‌خوانی و نقاله‌خوانی از شب گذشته در سراسر کشور شروع شده و نمایشگاه‌های مذهبی در همه شهرها در دستور کار قرار گرفته؛ چند اجرای موسیقی مذهبی را در دستور کار داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: