اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
دبیرکل موسسه اسمیک تاکید کرذ:
دبیرکل موسسه استاندارد و اندازه شناسی سازمان همکاری‌های اسلامی (اسمیک) گفت: بررسی مدل‌های متعدد کیفیت و پی ریزی مناسب‌ترین آنها برای ایران، به‌طور قطع کار آسانی نبوده است، اما امروز شاهدیم که چگونه این امر برای ایران به شکل بی‌نقص و عالی عمل کرده و با ارائه یک مدل کیفیت برای جهان اسلام، این اقدام را بیش از پیش ارتقا داد.
نقش ایران در ارائه مدل کیفیت برای جهان اسلامبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، «احسان اووت» امروز امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه «جایزه ملی کیفیت ایران ۱۴۰۲» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: جایزه ملی کیفیت ایران به دلیل تلاش ها و اقدامات همه جانبه انجام شده از سال ۲۰۰۱، از ساختاری محکم و جامع برخوردار است.

وی بیان‌داشت: بررسی مدل های متعدد کیفیت و پی ریزی مناسب ترین آنها برای ایران، به‌طور قطع کار آسانی نبوده است. اما امروز ما شاهدیم که چگونه این امر برای کشور شما به شکل بی نقص و عالی عمل کرده و با ارائه یک مدل کیفیت برای جهان اسلام، این اقدام را بیش از پیش ارتقا داد.

اووت ادامه‌داد: نقش الگوی کیفیت در افزایش بهره وری و اثربخشی محصولات و خدمات، انکارناپذیر است و اثر آن بر رشد و توسعه کشورهای اسلامی بی نیاز از توضیح بیشتر است.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به مزایای رویکرد سیستماتیک، راهبردی و بلندمدت که به درستی هم استقرار یافته باشد، داشتن یک مدل کیفیت قدرتمند، باعث رونق اقتصادی، اشتغال و نیز تولید خواهد شد.

دبیرکل اسمیک اضافه کرد: با این حال، فضای کسب و کار، به همان شکل باقی نماند و ما شاهد این بودیم که چگونه در دهه های اخیر دستخوش تغییرات سریع شد و مطمئناً در سال های پیش رو نیز به میزان قابل توجه و حتی سریعتر تغییر خواهد کرد. همه سازمان ها، با رقابت بزرگتری نسبت به گذشته رو به رو هستند. به دلیل دیجیتالی شدن، این روزها حتی شرکت های کوچک نیز با رقبای جهانی رقابت می کنند.

نقش ایران در ارائه مدل کیفیت برای جهان اسلام

وی اظهارداشت: مدل های کیفی ثابت کرده اند که بیش از قبل اهمیت دارند. تحقیقات فراوان عملی، آنچه را که ما پیشتر در طولانی مدت در عمل دیده ایم را ثابت کرده اند. شرکت هایی که تعالی کسب و کار را تنظیم و مستقر نموده اند، موفق تر از شرکت هایی هستند که این کار را انجام نداده اند.

وی تصریح‌کرد: این یک واقعیت است که تمایل مداوم به تعالی کسب و کار تأثیر مثبتی بر موفقیت بلندمدت یک سازمان دارد. شرکت های با سطح بالای تعالی تجاری، کارآمدتر بوده، مزیت رقابتی آشکار داشته، نوآورتر هستند و به نتایج اقتصادی بهتری دست می یابند.

اووت افزود: علاوه بر این، آنها کارفرمایان جالب توجهی هستند که می توانند کارکنان ارزشمند را بهتر حفظ کنند. کارکنان انگیزه بالاتر و در نتیجه عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. این شرکت ها مزایای آشکاری در مواجهه با چالش های آینده دارند.

وی گفت: محیط کسب و کار دشوار بوده و بهبود رقابت پذیری درحال پیچیده تر شدن است. ظهور مسائل اجتماعی جدید، کمبود فزاینده بودجه عمومی، حفظ منابع طبیعی و افزایش خطرهای مرتبط با فناوری دیجیتال، جهانی شدن و تحولات رفتار مشتری و مصرف‌کننده، همگی روش‌های تفکر، عمل و پیش‌بینی مدل های مدیریت کسب و کار را تغییر می‌دهند.

وی تاکید کرد: در زمان تحولات و عدم قطعیت، مجدد نیاز فزاینده ای به مدل‌های قوی برای بهبود رقابت‌پذیری، پایداری و عملکرد وجود دارد. به همین دلیل است که ارتقای مدل‌های کیفیت کسب‌وکار و ترویج اجرای آن‌ها یکی از اولویت‌های عصر جدید است.

دبیرکل اسمیک افزود: از این رو باید در پیروی از روندهای جدید دقت کرده و پاسخگویی به آنها به بهترین شکل ممکن، عمل کنیم.

وی اظهارداشت: در این راستا به ایران به عنوان یکی از اعضای SMIIC به دلیل تعهد و تلاش های فراوان برای ارائه و تدوین الگوی کیفیت جهان اسلام تبریک می گویم.

وی بیان‌داشت: این ابتکار همچنین با توجه به اینکه استانداردها و زیرساخت‌های کیفیت بخش های اساسی مدل های کیفیت هستند، در دستور کار ما نیز قرار دارد.

اووت ادامه‌داد: به دنبال پیشنهاد ایران برای پذیرش این مدل در درون ساختار SMIIC، با تبادل نظر انجام شده تصمیم گرفته ایم که کمیته استانداردهای ارزیابی انطباق SMIIC بستری برای بررسی این مدل باشد.

وی تصریح‌کرد: به عنوان یک سازمان استاندارد بین دولتی، به خوبی از اهمیت این ابتکار آگاه هستیم و معتقدیم که این گونه رویدادها که شامل اتفاقات منحصر به فرد، سخنرانی ها و تبادل بهترین شیوه ها در تعالی کسب و کار هستند، نقش کلیدی برای تکامل شیوه های کیفی ایفا خواهند کرد.

دبیرکل اسمیک تاکید کرد: داشتن یک مدل کیفیت انحصاری که ارزش‌های ما را تعیین کند یک ابتکار عالی است، بنابراین باید از همه منابع موجود برای گسترش اجرای آن استفاده و هر جا که لازم باشد از آن حمایت قاطع می‌کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: