اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 10 July 2023
مدیرعامل بنیاد برکت خبرداد:
مدیرعامل بنیاد برکت، گفت: در قالب تفاهم نامه بنیاد برکت و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری، هزار میلیارد تومان سرمایه برای ایجاد اشتغال فرزندان بازنشستگان کشور اختصاص یافت.
سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال فرزندان بازنشستگان کشوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محمد ترکمانه در آیین امضای تفاهمنامه جامع همکاری این بنیاد و صندوق بازنشستگی کشوری (اشتغال‌زایی و ظرفیت‌های مسئولیت اجتماعی) اظهار داشت: این تفاهمنامه با رویکرد اشتغال فرزندان بازنشستگان و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی امروز به امضا رسید.

وی گفت: رویکرد اصلی این تفاهمنامه، اشتغال‌زایی و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌هایی است که در حوزه اقتصادی در مجموعه فعال هستند.

ترکمانه تاکید کرد: هدف از این تفاهمنامه یکهزار میلیارد تومانی، این است که از تمام ظرفیت‌های خود در این حوزه و شبکه تسهیل‌گری، بتوانیم برای فرزندان بازنشسته کشور استفاده و برای آنها اشتغال ایجاد کنیم.

به گفته او، اجرای این طرح تا پنج سال ادامه دارد و بازگشت به روستا و اشتغال در زنجیره‌های اصلی بنیاد برکت از جمله زنجیره کشاورزی و آبزی‌پروری از اهداف مدنظر است و بنیاد برکت تمرکز خود را بر ایجاد توانمندسازی و ایجاد اشتغال قرار داده، همانگونه که در یکی دو سال گذشته از اهرم‌های مالی و ظرفیت‌ سازمان‌های مختلف هم در این بخش استفاده شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه ایجاد اشتغال، تاکنون با مجموعه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم، همچنین با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ویژه با سازمان بهزیستی در خصوص ایجاد اشتغال برای معلولان اقدام مشابه انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز با بیان اینکه در حوزه اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری برنامه‌ریزی هایی برای اشتغال انجام شده است، گفت: امسال با همکاری بنیاد برکت و سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به ایجاد اشتغال برای فرزندان بازنشستگان می‌کنیم.

نعمت الله ترکی ادامه داد: از آن جایی که در زمینه ایجاد اشتغال، مسئولیت اجتماعی داریم سعی شده است که با همکاری برخی از ارگان، نهاد و دستگاه‌های مسئول اقدام به ایجاد اشتغال برای فرزندان بازنشسته کشور کنیم.

وی اظهار کرد: خدمت در این حوزه به‌صورت دو سویه است به طوری که صندوق بازنشستگی کشوری و مجموعه افرادی که بنیاد برکت معرفی می کند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: تفاهمنامه‌ای که امروز منعقد شد، مربوط به آموزش فرزندان بازنشستگان است و در این زمینه از دستگاه‌های مرتبط نیز کمک خواهیم گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: