اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 04 July 2023
نامه دادستان کل کشور به دادستان‌های عراق و سوئد:
حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور با ارسال نامه‌هایی جداگانه به دادستان‌های کل کشور‌های عراق و سوئد خواستار پیگیری هتک حرمت به قرآن کریم شد.
عامل هتک حرمت به قرآن کریم را تحت تعقیب و مجازات قرار دهیدبه گزارش عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور با ارسال نامه‌هایی جداگانه به دادستان‌های کل کشور‌های عراق و سوئد خواستار پیگیری هتک حرمت به قرآن کریم شد.

در بخشی از نامه دادستان کل کشور به دادستان کل شورای عالی قضایی عراق، حجت الاسلام والمسلمین منتظری ضمن اشاره به همکاری‌های رو به گسترش فی مابین با اشاره به نگرانی عمیق خود از هتک حرمت قرآن کریم از سوی سلوان مومیکا تبعه عراق گفته است: انتظار می‌رود به عنوان مدعی العموم کشور عراق سلوان مومیکا را تحت تعقیب و مجازات قرار داده تا مانع گسترش چنین اقدام سخیفی در موارد مشابه شود.

همچنین دادستان کل کشور در نامه دیگری خطاب به دادستان کل پادشاهی سوئد نوشت: هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن آن که کتاب مقدس مسلمانان است باعث انزجار و آزردگی مسلمین سراسر جهان شده است. متأسفانه کشور‌های غربی آزادی عقیده و بیان را مستمسکی قرار داده تا بتوانند به وسیله آن ریشه اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان را هدف امیال شیطانی خود قرار دهند.

دادستان کل کشور ضمن انتقاد از اجازه و همراهی دولت و پلیس سوئد با این قبیل جنایات نوشت: آتش زدن پرچم همجنس گرایان و انکار هلوکاست در آن کشور جرم نابخشودنی و قابل تعقیب و مجازات است. این نوع استاندارد‌های دوگانه از سوی سوئد و سایر کشور‌های اروپایی تنها باعث برانگیختن نفرت و هرج و مرج بین مردم و پیروان ادیان توحیدی و ترویج افراط گرایی خواهد بود؛ بنابراین انتظار دارم به عنوان دادستان کل سوئد مشارالیه را تحت تعقیب و مجازات قرار داده تا مانع گسترش افراط گرایی و تروریسم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: