اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 01 July 2023
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌اي تهران اعلام کرد:
مديرعامل شركت برق منطقه‌اي تهران با تاكيد بر ضرورت رعايت الگوي مصرف و نهادينه‌سازي اين فرهنگ، گفت: در كنار اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده به‌منظور افزايش ظرفيت شبكه برق‌رساني، توجه به برنامه‌هاي مديريت مصرف در سمت مصرف‌كنندگان هم مورد توجه قرار گرفته و مشتركان خانگي صنعت برق براي برخورداري از پاداش صرفه‌جويي ضرورت دارد از ساعت 11 تا 16 و 19 تا 23، ميزان مصرف خود را مديريت كنند.
استقبال مشتركان خانگي از طرح ملي پاداش صرفه‌جوييبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،مديرعامل شركت برق منطقه‌اي تهران در گفت و گو با خبرنگار عصرپرس با تاكيد بر ضرورت رعايت الگوي مصرف و نهادينه‌سازي اين فرهنگ افزود: در كنار اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده به‌منظور افزايش ظرفيت شبكه برق‌رساني، توجه به برنامه‌هاي مديريت مصرف در سمت مصرف‌كنندگان هم مورد توجه قرار گرفته و مشتركان خانگي صنعت برق براي برخورداري از پاداش صرفه‌جويي ضرورت دارد از ساعت 11 تا 16 و 19 تا 23، ميزان مصرف خود را مديريت كنند.

قراگوزلو با اشاره به گفته برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه اجرای این طرح بر رفع ناترازی مصرف برق در کوتاه‌مدت اثرگذار است و همچنین باعث ترویج فرهنگ می شود، اضافه كرد: تجربه كشورهاي مختلف براي مديريت مصرف در سمت مشتركان استفاده از دو روش تنبيه و تشويق است كه سابقه طولاني دارد. اين طرح‌ها به دو بخش طرح‌هاي مبتني بر تنبيه (افزايش قيمت در ايام اوج بار، قيمت‌گذاري پلكاني و ...) و مبتني بر تشويق (پرداخت پاداش براي كاهش يا جابه‌جايي مصرف) تقسيم مي‌شوند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: دوره فراگير گرم سال در كشور ما از خرداد آغاز مي‌شود و تا پايان شهريور ادامه دارد. گرماي هوا در اين ايام و فعاليت لوازم خنك كننده بار شبكه را 43 درصد افزايش مي‌دهد، بنابراين ضروري است براي حفظ پايداري شبكه برق و همين‌طور رفاه و آسايش خود در مصرف برق صرفه‌جويي كنيم. اين كار باعث مي‌شود محدوديت‌هاي برق در بخش توليد كشور هم كاهش پيدا كرده و چرخ‌هاي توليد و اشتغال كشور متوقف نشود.

این مسؤل ادامه داد: سال گذشته و با اجراي طرح يك مساوي پنج (5=1) وزارت نيرو به مصرف‌كنندگان زير الگوي مصرف به ازاي كاهش هر يك كيلووات ساعت برق، معادل متوسط تعرفه 5 كيلووات ساعت برق در بخش خانگي (500 تومان) پاداش پرداخت كرد.

وی افزود: مشترکان در این طرح نه‌تنها می‌توانند مشمول قبض رایگان شوند، بلکه این امکان را خواهند داشت که با کاهش مصرف، مبالغ قابل توجهی را از وزارت نیرو دریافت خواهندکرد.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: مصرف مشترکان از ۰ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱ کیلووات ساعت مبلغ ۲۰۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه ی قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌گردد.

او ادامه داد: مصرف مشترکین از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱ کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه ی قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌گردد و از ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱ کیلووات ساعت مبلغ ۱۰۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه ی قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌گردد.

قراگوزلو اضافه کرد: از ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱ کیلووات ساعت مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش صرفه جویی با مقایسه ی قبض ماه مشابه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌گردد.

قراگوزلو ضمن تاکید بر رعایت مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۳ است، درخواست کرد مشترکان برای تامین برق پایدار، مصرف برق خود را مدیریت نمایند چرا که این امر علاوه بر تامین حداکثری بخش تولید کشور، منجر به دریافت پاداش های بی سابقه و کاهش مبلغ قبوض مشترکین خانگی نیز خواهد شد.

اين مقام مسئول تاكيد كرد: استفاده از لوازم كم‌مصرف، استفاده از لامپ‌هاي كم‌مصرف LED، دور کند کولر های آبی و لوازم برقی داراي مصرف گريد A يا كولرهاي گازي كه به‌طور خودكار دماي محيط را تنظيم مي‌كنند، مي‌تواند نقش بسزايي در كاهش مصرف برق داشته باشند و مشتركان از پاداش نيز بهره‌مند شوند.




خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: