اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - 19 June 2023
وزیر فرهنگ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه کارگروه مد و لباس درباره ایجاد زمینه‌های تولید لباس مناسب در شرایط فعلی چه گام‌هایی برداشته است،گفت: هدفمان از برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس این است که دسترسی به پوشاک مناسب در اختیار همگان قرار گیرد.
هدف از برپایی نمایشگاههای مد و لباس دسترسی همگان به پوشاک مناسب استبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، محمدمهدی اسماعیلی در مورد سهم وزارت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب، و اینکه چطور باید برنامه‌ریزی کند که این مشکل برطرف شود؟ اظهار داشت: این لایحه، اساساً یک لایحه قضایی بود کما اینکه ما نیز در دولت مشارکت داشتیم. بنده و کمیسیون فرهنگی مجلس نظرمان این بود که بخش مستقلی برای حوزه فرهنگی در نظر بگیرند و این پیشنهاد را نیز به مجلس ارائه دادیم اما بنا این بود که پیش‌بینی موارد خاصی در این لایحه صورت بگیرد، در لایحه پیشنهادی اعمال نشد.

وی با بیان اینکه توافق در رابطه با تغییرات لایحه عفاف و حجاب در همان محدوده قضائی بوده و پیشنهاد و موارد جدید اضافه نشده و استدلال معاونت حقوقی ریاست جمهوری همان لایحه ارسالی قوه قضائیه با تغییرات اندک در بخش قضائی بود، گفت: با این وجود، اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی مبنی بر تشکیل قرارگاه مشترکی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور صورت گرفت و معتقدیم عفاف و حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست چرا که مردم عمیقاً به این مهم اعتقاد دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اخیراً نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته و از دوستان خواستم عین این نظرسنجی‌ها را منتشر کنند. براساس این نظرسنجی‌ها که توسط مجموعه‌های مختلف انجام شده، حدود ۸۴ درصد از مردم کشور نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب ابراز همراهی کرده و از دولت مطالبه دارند، بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و در قرارگاه فرهنگی این مسئله را اساساً فرهنگی می‌دانیم.

اسماعیلی درباره اینکه کارگروه مد و لباس درباره ایجاد زمینه‌های تولید لباس مناسب در شرایط فعلی چه گام‌هایی برداشته است، افزود: هم‌اکنون در اکثر شهرهای کشور از جمله قزوین و یزد بهترین نمایشگاه‌های مد و لباس برپا شده و تا چند روز آینده در تهران و در تابستان پیش‌رو برای همه کشور نیز پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: هدفمان از برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس این است که دسترسی به پوشاک مناسب در اختیار همگان قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: