اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 14 June 2023
وزیر کار خبرداد:
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در پرداختی‌های اردیبهشت اعمال شد.
اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداختی‌های اردیبهشتبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره ترمیم حقوق بازنشستگان اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مُر قانون در اردیبهشت امسال اعمال شد و همه افزایش حقوق‌ها انجام شد.

وی درخصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی یادآور شد: سعی کردیم در این بخش خدمات مشمول بیمه تکمیلی را توسعه دهیم آن بخش از بازنشستگان که تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند و به مراکز درمانی ملکی ما مراجعه کنند تمام فرایند درمان آنها در ۳ سطح رایگان است و امیدواریم سلامت و سفره رنگین برای همه مردم خصوصاً بازنشستگان را داشته باشیم.

مرتضوی وی درباره انتشار خبرهای مبنی بر وجود رانت در صندوق‌های بازنشستگی، اظهار داشت: این دولت به هیچ عنوان فساد از هر فردی باشد را نمی‌پذیرد البته ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد اما مرکز حراست وزارتخانه پیگیر است و هر جا تخلف مشاهده کند با شدت برخورد می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال تغییر یارانه گفت: تصمیم بر این است که ۲۰ درصد به دهک‌های پایین جامعه افزوده شود؛ ضمن اینکه در آینده امیدواریم با توجه به گشایش‌های اقتصادی، شاهد رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ باشیم.

مرتضوی درباره احکام مربوط به بازنشستگان و کارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز گفت: اجازه بدهید برنامه تقدیم مجلس شود، طبیعی است که این برنامه نقدپذیر است و اشخاص مختلف می‌توانند به برنامه نقد داشته باشند و ما هم موظفیم پاسخگوی نقد مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی اخباری که از لایحه برنامه هفتم منتشر می‌شود، صحیح نیست و البته برخی اصلاحات در صندوق‌ها گریزناپذیر است.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: