اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 08 November 2015
رئیس اتاق ایران اعلام کرد:
محسن جلالپور، رئیس اتاق ایران، برنامه‌های اقتصادی نهایی شده در سفر رئیس جمهور به دو کشور اروپایی را اعلام کرد. رئیس جمهور قرار است اواخر آبان ماه سفری به دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا داشته باشد.
برنامه‌های اقتصادی سفر روحانی به فرانسه و ایتالیا

به گزارش عصر پرس به نقل از اتاق تهران؛ رئیس جمهور قرار است اواخر آبان ماه سفری به دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا داشته باشد. برنامه ریزی ها و تدارک برای سفر حسن روحانی و هیات همراه، به مراحل نهایی خود رسیده است.

چند ماه پیش و پس از نهایی شدن مذاکرات هسته ای لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در سفر به تهران دعوت رسمی رئیس جمهور فرانسه را به رئیس جمهور ایران تقدیم کرد.

نخست وزیر ایتالیا نیز از روحانی برای سفر به این کشور دعوت کرده است. بنابراین برنامه ای در حال نهایی شدن است که رئیس جمهور به همراه هیات بزرگی که فعالان اقتصادی و اقتصادگردانان بخش خصوصی نیز در آن قرار دارند، در یک سفر به دو کشور مطرح اروپایی اعزام شوند.

در حال حاضر مذاکرات، هماهنگی ها و مقدمات این سفر بزرگ در حال نهایی شدن است تا این سفر در آستانه اجرای برجام، بیشترین بازدهی را برای کشور داشته باشد.

برخی از نمایندگان بخش خصوصی در اتاق های بازرگانی نیز در هیات همراه رئیس جمهور قرار دارند تا مذاکرات اقتصادی را در دو کشور فرانسه و ایتالیا دنبال کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز که از همراهان رئیس جمهور خواهد بود، از امضای چند قرارداد اقتصادی در این سفر خبر داده است.

محسن جلالپور در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که هماهنگی ها با سفرای ایران در ایتالیا و فرانسه برای برنامه ریزی جزئیات سفر در حال انجام است.

طبق اعلام رئیس اتاق ایران، در این سفر چند قرارداد اقتصادی منعقد می شود و مهم تر از آن ظرفیت های جدید سرمایه گذاری مشترک بین بنگاه های ایران و بنگاه های فرانسوی و ایتالیایی ایجاد خواهد شد.

جلالپور بخشی از برنامه های نهایی شده در این سفر را این چنین اعلام کرد: تا امروز ۴ پنل تخصصی با حضور فعالان اقتصادی ایران و فرانسه، همچنین مذاکره با فعالان بازار پول و سرمایه به خصوص مدیران بانک های سرمایه گذاری مهم فرانسه و بازدید از چند مرکز تجاری و صنعتی پاریس به همراه حضور در همایش همکاری های اقتصادی مشترک با حضور روسای جمهور ایران و فرانسه هماهنگ شده است.

طبق اعلام رئیس اتاق ایران، نشست های مشابهی در ایتالیا به همراه یک ضیافت شام در حضور نخست وزیر ایتالیا در سفر به این کشور تدارک دیده شده است.

جلالپور ضمن تقدیر از آهنی و مظفری سفرای کشورمان در فرانسه و ایتالیا، ابراز امیدواری کرده است که این سفر تاریخی منشاء خیر و برکت برای اقتصاد کشور باشد.

رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرده بود که رئیس جمهوری ایران قرار است در جریان اولین سفر خود به کشورهای اروپایی از زمان ریاست جمهوری به رم برود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر که ۱۴ و ۱۵ نوامبر به وقوع خواهد پیوست، با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان در واتیکان، «متئو رنتزی» نخست وزیر و «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور ایتالیا دیدار خواهد کرد.

روحانی قرار است ۱۶ تا ۱۸ نوامبر هم به پاریس سفر کند.

سفر حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه، اولین سفر اروپایی وی پس از پیروزی در انتخابات و به عنوان رئیس‌جمهور ایران محسوب خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: